Magnum Double

Denna underbara glass som fanns för flera år sedan i en stor variant. För mej som är chokladälskare och gillar sådär lite lagom mörk choklad med resonemanget ju mer desto bättre, älskade då denna glass! Men sen försvann den och mitt sommarliv blev inte riktigt densamma efter det. Tills jag åkte till Malta för fem år sedan (hjälp är det så länge sen???!!!!!). Där fanns den, och jag åt och åt och åt och var hur nöjd som helst! Sen fick jag sörja igen :-(

Tills nu! Av en slump upptäckte att jag de fanns som mini-magnum, vet inte i hur många år de funnits men jag sörjer för varje år jag missat dem! Som tur är kan jag äta glass i mängder så nu äter jag ikapp de glassar jag missat under åren :-)

Glassen består av: vanlig magnumglass i mitten, mörkt "chokladskal", chokladsås och sen ytterligare ett skal med choklad. Underbart god!!

Den får SSSSs av SSSSS, enda anledninge till att det inte blir full pott är för att förpackningen säljs i glassar om sex, med tre double chocolate och tre double karamell och dem är jag inte lika förtjust i även om de fortfarande är goda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0