Handdukar med i-landsproblem

I-landsproblem här men jag blir så trött!! Jag har testat många olika, både märken och färger men resultatet bli fan alltid samma.

Missfärgad handduk.

Alla mina handdukar/badlakan blir missfärgade!! Vad gör jag för fel?? Jag tvättar dem alltid innan användning hänger oftast så fort maskinen är färdigtvättad så jag kan inte förstå varför? Fast när jag tänker efter så kan den här och en till (de två av fyra som blivit missfärgade) legat i tvättmaskinen ett tag innan de blev upphängda. Kan det vara därför? Känns så tråkigt att det blir missfärgat.

Endast en typ av handduk har hittils inte alls blivit missfärgad. Ett kit jag köpte från Josefssons (numera Ellos) för 10 år sen. De har blivit misshandlade många gånger men hittills inte en enda missfärgning!! Men då jag tycker det är fint med handdukar som är lite mönstrade i strukturen vill jag inte köpa dem igen.

Så kan någon berätta för mej vad jag gör för fel med mina handdukar? Eller ge mej tips på bra handdukar som håller. Fräjen från från IKEA har jag testat i tre olika färger och de är alla missfärgade. Tygblöjor kommer det bli av dem.

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0