Gårdagens bästa

Igår var en lång dag, mycket lång, så lång att jag när jag satt och bloggade var jag så borta i huvudet att jag missade dagens bästa! Den kommer nu.

Igår hade jag haft körkort i 9 år och 3 dagar. Ni som känner mej vet att jag har krockat mer än ett par gånger under denna tid, oftast mindre incidenter men en lite större. Jag kör även mer än ofta för fort. Men jag har aldrig under minkörkortstid fått böter, eller ens kört genom en fartkontroll eller stopp- och blåskontroll. Jag har aldrig blivit stoppad av polisen. Så hade det inte varit för mina krockar hade jag lika gärna kunnat köra utan körkort.

Men så igår, då inträffade den stora sensationen! Jag körde genom en fartkontroll!! Det var 50 men jag gissar på att jag körde i 60-65 eller nåt till en början. Man kan ju då tycka att jag skulle få stora böteslappen, men NEJ. JAG KLARADE MEJ!!!! Polisen var (ur deras synvinkel) lite klantig och "sköt" åt andra hållet :-) I.o.m att jag aldrig ens åkt förbi när de stått med lasern förut så kopplade det inte först vad det var för reflexsnubbe som stod bredvid vägen. Bilden framför kopplade däremot direkt och sänkte hastigheten vilket gjorde att även jag var tvungen att göra det, men när jag kom ikapp honom och sänkte min hastighet så var vi rätt nära. Med andra ord hade polisen riktat lasern mot mej hade jag blivit ett par slantar fattigare.

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag blev lasrad idag med, den enda sträckan jag kör lagligt på till och från jobbet, de stod utanför Hardemo skola igen och jag puttrade i mina 30km/h

2010-09-29 @ 21:24:30
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0