Det roligaste idag

Glömde att skriva det roligaste som hände idag. Barn är som de allra flesta vet frispråkiga och har inte lärt sej att viska när man pratar om andra i närheten.

Idag i en affär uppe på stan så ser vi en någon, om denna någon var av manligt eller kvinnligt kön såg jag faktiskt inte (jo jag hade glasögon på mej). Men jag väljer att skriva hon då E sa hon. Personen i fråga hade ett par "trasiga" jeans på sej. Det ser självklart E och säger högt och tydligt:

Titta mamma! Hon har trasiga byxor på sej!
Jag: Va?
E: Hennes byxor är trasiga.
Jag: Jaså, vad tokigt.
E: Ja! Hon får laga dom.

Konversationen var aningens längre men jag minns den inte ordagrannt. Allt detta hörde iallafall denna någon och både någon, någons kompis och jag fick väldigt roligt. E var däremot helt allvarlig under hela tiden. Trasiga jeans ska lagas så är det bara!

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Haha! Kommer du ihåg när vi skrev c-uppsatsen och jag åt spagetti hos er? Och E kollade på mig ungefär som om jag inte kunde äta.. haha.. hon är rolig hon! :)

2010-09-25 @ 17:22:11
URL: http://tellyousomething.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0