Söndag med blåsor

Roligare saker än blåsor i munnen på E har jag garanterat varit med om! Förmiddagen gick riktigt bra, förutom att hon knappt har ätit, endast lite välling (som hon inte vanliga fall inte äter) och pyttelite pannkaka. Till att börja med provade hon regnstället vi köpte igår, efter att ha tittat ut insåg jag att det inte behövdes idag. Stort var det också så hon borde kuna ha det ett år (det förra har hon haft i drygt ett år, man kan inte på något sätt anklaga henne för att växa fort). Efter provningen gav vi oss iväg på en promenad, tänkte att hon skulle få sova lite i vagnen - det tänkte inte hon. Istället blev det ett stopp i Sveaparken för att åka lite rutschbana och gunga lite.

Efter att ha kissat på ett träd gick vi upp på stan, gubbdagis och HM fick varsitt besök av oss. Stadsbesöket avslutades med att jag som den snälla mamman jag är köpte oss varsin mjukglass, E åt 4 miniskedar av sin (jag tänkte att glass är bättre än inget alls) så jag fick äta två, slänga glass kan jag bara inte göra! Det blev ingen promenad hem utan E bestämde att vi skulle åka buss, det gick hur bra som helst för mej.

Hemma däckade hon i soffan och sov en stund i en ställning som såg allt annat än skön ut men hon klagade inte för att sen vakna och skrika och skrika och skrika och mitt i allt skrik fick hon fram att hon var kissnödig - det tycker är jag duktigt! Sen somnade hon om i sin säng och där sover hon fortfarande, själv sitter jag på balkongen och njuter av vädret i min morsdagpresent. Köpte mej två presenter på HM :-)


Smart som jag är har jag kommit fram till att vi måste införskaffa en fågelskrämma att ha på balkongen (nu är det garanterat många av er som tänker: Men Stina du kan ju sitta där!!!) och jag det skulle jag kunna göra om det inte var för att jag inte är hemmafru!! Hade jag varit hemmafru så hade det inte varit några problem, men nu är jag inte det och jag är trött på att ha fågelskit på balkongräcket hela tiden!! USCH!

BLÄ!!!!

Nej nu ska jag trolla in lite bilder på det som shoppades igår och idag sen ska jag sätta mej på balkonggolvet och sola så mina ben blir randiga. Det är tur jag ska ha en lång klänning i höst när jag ska vara tärna.

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: simone

Det där ser inte helt dumt, bara lägga sig i soffan :)

2010-06-02 @ 15:29:17
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0