Slitig söndag

Full fart idag, vet inte riktigt om jag gillar det eller inte, visst är det skönt att få saker och ting gjorda men jag blir ju trött! Lite ska man ju få vila upp sej under helgen.

Jag har varit och simmat idag! Skönt och jobbigt, jag tror att simturen är största anledningen till att jag känner mej lite sliten. 22 längder blev det iallafall, 1100m.

Efter det bar det iväg till syster Sofia, där har det renoverats kök och Robban behövdes för att dra lite sladdar så spis m.m. fungerar.

Sen efter det så åkte vi till Maxi och handlade, blev en tusenlapp fattigare men både kylen och frysen är full så jag får väl vara nöjd. Ska försöka få ihop en liten matsedel med det som inhandlades bara. På tisdag blir det iallafall pannkaka, ägg måste inhandlads innan dess för det kom jag nu på i skrivande stund att det glömdes bort. Nackdelen med att handla utan inköpslista. Jag såg även till att kvällens middag blir lättlagad. Stinas kyckling och ris, kan inte bli så mycket mer bekvämare :-)

Nu ska jag ta och röja en hel del här hemma så jag kan dammsuga när jag kommer hem från jobbet imorgon, idag kommer jag inte orka göra det och jag kommer inte orka göra allt imorgon. Så därför denna uppdelning. All undanplockning idag och dammsugning och moppning imorgon. Fönstrena skulle även behöva putsasmed det är så förbannat tråkigt så jag väntar tills han den där jag bor med upptäcker att det är skitiga och tar tag i det själv. Eventuellt skulle jag kunna pusta utsidan och sen säga att "resten får du fixa" men jag är rätt så säker på att får kommer få svaret "har du börjat kan du fortsätta" eller liknande...

Angelica: Ja jag är ritkigt nöjd med den, känner mej nästan lite pinuppig när jag använder den - ritkigt tjejig :-)

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0