Lördag i maj

Då börjar även denna dag ta slut, det känns helt okej då den började 1½ timme tidigare än vad jag hade tänkt. Igår sov E riktigt länge på dagis så hon var vaken till 22.30, det gjorde mej inget för då brukar hon sova till 9 på morgonen men idag vaknade hon 7.30. Lägg då till att Robban ringde vid 2 inatt för han kom inte in då han supit bort nyklarna, sa han. I själva verket låg de i hans jeans, det kollade jag själv innan jag åkte till mina päron. Gick då in till honom och sa:

"Kiss my ass att du har supit bort dina nyklar", det gick två sekunder sen hör jag från sängen:

"Kom hit så jag kan kyssa röven på dej!", det var första livstecknet från honom den förmiddagen. Däremot fick han inte kyssa röven på mej men jag fick en stor kram och så bad han om ursäkt att han ringt och väckt mej, tydligen hade han kommit på sen att nycklarna var i jeansen men då hade jag redan öppnat åt honom.

Innan det var dags att åka till päronen så hann jag och E med en snabb cykeltur upp på stan för att inhandla en ny fonduation till mej så att jag kunde ta på mej ansiktet.

Hemma hos päronen var det morsdaglunch för min 25-åriga mor, själv är jag 23, när det gäller mat är jag fortfarande barn så jag och de andra barnen åt pannkaka medans de knasiga vuxna och nån läskig soppa. Den pannkakan är typ det enda E har ätit idag. Trött har hon varit också - den enda sovluren hon fick på dagen var 20 minuter i bilen. Försökte få henne att somna när jag kom hem från päronen också så att hon inte skulle bli övertrött men det gick inte. Hon var även på gång att somna i bilen på väg hem men eftersom att jag prompt skulle göra ett stopp på Marieberg så blev det inte så. På Marieberg köptes: regnställ till E, solhatt och t-shirt till E och hör och häpna - ett linne till mej!!!!

Att hon inte har ätit mer än pannkakan beror på att hon har ont i munnen. Varför vet jag inte, det finns två alternativ.

Alternativ 1: Blåsor i munnen. Två barn på dagis har haft det och tydligen ska det smitta som bara den!

Alternativ 2: Tänder! Tror nästan mer på det då hon har dreglat ovanligt mycket idag (men det kanske man gör av blåsor också?) det var nästan så att jag började gräva i kartongen med bebiskläder för att hitta "stänkskydden" (Robbans namn på dregelhaklappar) + att hon blev skitförbannad och bara skrek när jag borstade hennes tänder, både imorse och nu ikväll. Fast blåsor gör väl också ont när det rörs om i munnen... Hoppas iallafall på att det är tänderna som spökar.

Känns lite jobbigt att hon inte har ätit mer - hon kommer garanterat att vakna inatt och vara hungrig *suckar högt* men men det är smällar vi föräldrar få ta. Någongång blir de små stora också, då ska de å andra sidan och skjuts hem från krogen m.m. å det är ju iofs inte så mycket roligare.

E var riktigt trött ikväll, för 20 minuter sen la jag ner henne i sängen efter att ha traglat på henne blöja och pyjamas under höga protester "inte sova" skrek hon. Utgick från att hon var så trött att jag inte ens läste saga, tänkte att vill hon höra så säger hon till, men inte ett ljud har jag hört från henne. Hon somnade med andra ord snabbt och utan vare sej läst saga eller lysnna till saga på CD. Då är hon trött.

Sluddrig inlägg - jag vet! Det beror inte på alkohol det är bara så här jag är.

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0