Klämdag med innehåll

Idag har det varit ett mycket innehållsrik dag, framförallt för den lilla prutten som just nu befinner sej i badet, där roar hon sej med att fylla i badvatten i skurhinken...Jag fick dessvärre inte bada med henne så då passa jag på att blogga lite. Måste då passa på att tacka teknikens utveckling då det inte hade gått utan en bärbar dator. Hur gjorde folk förr i tiden? När inte datorn fanns?? Då var man tydligen tvungen att skriva för hand, jobbig tanke *usch*

Dagen började med frukost och sen jobb. Till jobbet fick idag lilla prutten följa med då vi skulle åka till en bondgård! Sen var det bara två barn på jobbet idag så jag tänkte att det kunde vara bra med lite utfyllnad. Det ena barnet skulle ha slutat kl 17 och jag misstänkte att det inte skulle bli så roligt med bara mej, tänkte att Elisia kunde ha en liten roande funktion där (nu blev det barnet istället hämtat 12.30 och det andra straxt efter 14, så det blev en tidig stängning idag).

På bondgården fanns det lite djur, kor, tjurar (samma sak för barnen), höns och tuppar (igen, samma sak för barnen) och det fanns två hundar, som prutten tyckte var hur roliga som helst, de andra barnen också. Elisia och ett annat barn var duktiga på att ropa: Kom, kom, om hundarna försvann.

Där var vi hela förmiddagen och på väg tillbaka till förskolan så somnade två barn i bilen och det var rätt skönt för då hann vi förbereda maten i lugn och ro medan de sov. Det vakna barnet underhöll sej själv väldigt bra. Känner att intresseflaggan vajar i topp så jag avslutar där.

På eftermiddagen blev det ett besök till lekparken och jag kan väl inte påstå att jag finner det särskilt underhållande även om det är kul att se att Elisia har kul. Jag tyckte t.o.m att jag var så smart när jag
la hennes ytterkläder i tvättmaskinen direkt när vi kom hem så hon inte skulle ha några torra ytterkläder att ha på sej och därmed skulle vi inte kunna på till lekparken.

Pruttungen var i detta fall smartare än mej och föreslog att hon kunde ju ha västen!! Hon blev helt överlycklig över sin idé, jag blev inte riktigt lika entusiastisk. Men det blev cykling på trehjulingen dit (hon klarar fortfarande inte av att trampa) och där gungades det och åktes i rutchbanan. Sen fick hon för sej att hon skulle klia sej i ögonen - det gick inte så bra då händerna var fulla av sand. Efter det gick vi hem. 


Matchande outfit, not - KATASTROF!!!! Eller inte ;-) 

Idag gjorde han den där jag bor med sin lasagne - så osten kom till någon nytta iallafall. Och nej jag har inga planer på att dumpa honom, visst har han sina jävliga sidor och kan vara helt sjukt tjurskallig (trots att han förnekar att han är sur så har han verkat skittjurig sen jag kom hem, typ PMS) så har han fortfarande jättebra sidor. Idag var han t ex iväg med en massa skit vi hade låg i källaren och körde äntligen iväg köksbordet som stått i sovrummet sen i mitten av december då han i rena förskräckelsen åkte och köpte ett nytt. Han hade precis upptäckt att Rose-Marie och Kjell (mupparna som handlade typ allt på Ullared) hade ett likadant som det som då stod i köket. Att det köksbordet var skitful visste jag dock redan (jag var inte med och köpte det).


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag gillar gungkortet på Elisia och jag förstår om du inte dumpar karln, eller det visste jag ju att du inte skulle göra.

2010-05-14 @ 20:48:27
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0