Vårda språket!

Klockan är straxt efter 8 Elisia har precis vaknat och Robban sover fortfarande. Själv har jag varit vaken sen 6 och varit hur pigg som helst!! Varför??? På vardagarna är jag hur trött som helst men nu, en lördag, när Elisia dessutom sover till 8 och hela natten själv. Då ska jag självklart vakna skittidigt och vara hur pigg som helst!! Men det finns att pyssla med så jag kommer inte vara sysslolös precis...

Det första jag ska göra är små lådor till barnen på jobbet (kommer göra till Elisia också men jag måste införskaffa material först, kanske åka till Marieberg?). Det jag ska göra är iallafall en låda där barnen får träna på färger, en låda där de får träna former, en låda där de får träna större och mindre. Sen ska jag göra en låda med siffror och en med bokstäver. Nu är det inte själva lådan jag ska göra utan innehållet i dem. En hållbar låda känns lite för komplicerat, lättare att köpa.

Nu ska jag försöka koppla innehållet i denna text till rubriken. Den som måste börja vårda språket är jag. Så fort jag slår i något eller tappar något (vilket är rätt ofta) så säger jag: Aj fan! eller: Fan!! Det har gett det uppskattade resultatet att Elisia går och säger: San!! Detta gäller även när jag är på jobbet, ord som: Aj fan! bara slinker ur mej om jag går in i något, vilket jag gjorde igår och utan att tänka mej för sa jag det där varpå ett barn börjar säga: Dan! dan, dan! Fast hon måste ha hört fan hemma annars så säger men det inte så snabbt.

Ett annat ord som blivit populärt hos LillaPrutt är: Åh shit! Det om något säger hon så fort hon tappar något eller likande. Igår tappade jag något (kommer inte ihåg vad det var och det känner heller inte relevant) å jag sa: Åh, sen kom jag på mej själv och sa inget mer, men Elisia hoppade på direkt och sa: Åh shit! och därefter: San!!! Nu finns det ju såklart mycket värre ord hon kan lära sej och som hon garanterat kommer att lära sej men det känns dumt att hon lär sej det här hemma. Måste även här ge plus till Robban, han den där som älskar att säga: kuken, dickhead m.m. han har verkligen börjat vårda språket sen LillaPrutt började prata, till skillnad från mej, å andra sidan är mitt språk inte lika grovt.

Rätt par vann Let's Dance i år!!

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0