Pysslade ramar

Börjar med det klassiska problemet (iallafall hos mej) och det är mitt minne. Jag kan periodvis komma på hur mycket vettiga saker jag vill skriva. Det kan vara om allt möjligt och jag går och planerar roliga formuleringar i mitt huvud men så fort jag närmar mej datorn är det som att huvudet har blivit ihåligt och jag satt en hårfön på max vid ena örat...

Till en vettig sak som jag kommer ihåg! En sak är ju alltid mer än inget...Elisia har börjat somna själv!! Riktigt skönt måste jag säga. Det hela började började förra veckan då jag en kväll fick ligga bredvid henne 1½ timme innan hon somnade, vilket bli ohållbart. Så kvällen efter läste vi som vanligt, och jag satte därefter på en saga hon brukar lyssna på. Sen la jag mej inte bredvid henne utan satt en stund på sängkanten och sa sen: Mamma måste kissa, och så gick jag ut. Fick väl gå å säga ett par gånger att: Mamma måste kissa ordentligt, jag kommer snart! Men det gjorde jag ju inte å till slut så somnade hon. Och så har vi fortsatt, har väl i snitt fått sagt till en 3-4 gånger på kväll och några gånger även fått gå in och krama henne och sen lagt ner henne igen. Men jag har hittills inte behövt lägga mej bredvid henne någongång.

Pysslande lite ramar i söndags...

På den längst till vänster har jag satt dubbelhäftande tejp som jag sedan satte små små silverkulor på, pillrigt och det blev små silverkulor överallt!! Men det är den jag blev mest nöjd med så det lär nog bli fler. På den i mitten har jag satt på paljetter, först en rund vit och sen en aprikosfärgad paljettblomma på. Den svarta ramen har bara fått lite klixtermärken på sej. Sen gjorde jag en till men den fick "bara" lite pappershjärtan på sej och fick som ni ser inte plats på bilden.

Till en helt annan sak måste jag för en gångs skull berömma han den där jag bor med. Förra veckan var ajg skitsur på honom när jag kom hem från jobbet och ingen mat var förberedd och han åkte och jobbade igen så jag blev själv med att fixa allt men en trött Elisia. Att jag blev arg var inget jag lät honom slippa veta och både igår och idag har maten varit förberedd när jag kommit hem! Så två plus till honom.

Nu är det dags att se på tv.

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Madde

Han kanske går att lära han med.

2010-03-24 @ 10:42:20
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0