Lördag

Dagen idag: det absolut roligaste var när vi åkte i biltvätten och Elisia blev rädd, det roliga var dock inte att hon blev rädd, hade jag vetat det hade vi gått ut. Det roliga var att när hon blev rädd så lyfte Robban ur henne ur barnstolen och satte henne i hans knä. Så satt han och berättade vad borstarna och vattnet gjorde - och hon kissade på honom!! Lite kul tyckte jag att det var ;-) När vi kom ut från biltvätten fick hon kissa färdigt på en snöhög - det tyckte hon var roligt. Sen var det bara att åka hem så att han den där jag bor med fick byta brallor och sen bar det av ut på landet till mina föräldrar som skulle vara barnvakt.

Anledningen till att mina underbara päron är barnvakter är för att vi har fest för att Robban fyller år. Ska jag vara helt ärligt så känns det som en småseg fest...Av någon anledning så åker alltid tv-spel fram och det enda som jag tycker är kul är Buzz. Ikväll har jag kommit 3:a en gång och vunnit en gång. Nu spelas det gitarr hero och det är typ skittråkigt. Det verkar även de andra tycka för Robban stängde av det nu tack och lov. Men det jag tycker är tråkigast är att jag är ensam tjej. Av någon anledning är det tydligen tjejkväll på annat håll.

Hade ju även tänkt att presentera en dagens outfit på Elisia där hon hade den nya t-shirten, nya strumpbyxorna och en kjol från Villervalla men så blev det inte. Strumpbyxorna blev tyvärr helt missfärgade i tvätten...Som tur är är personalen på Pop helt underbara och det var inga problem att byta, men då hade LillaPrutt helt andra kläder på sej så den outfiten kommer någon annan dag. Dagens outfit blev det tyvärr inget kort på. Ska bli lite kul att se var mina päron väljer att ta på henne - det får jag se imorgon.

Madde: Om vi inte hade badrumsdörren öppen efter det att vi duschat så skulle badrummet vara fuktigt hela tiden, så vi öppnar badrummet och vi vädrar ofta!! Iallafall jag - Robban brukar stänga för annars så blir det kallt...Och nej det heter inte karuscha - det är något som mamma har kommit på. Det korrekta namnet är gummiband.

Bibbi: Ja jag håller med om att de borde göra mer. Jag har får lite mer information från han den där jag bor med. I fredags var Öbo tydligen här igen och tittade och under v.11 ska nåt byggföretag (kommer inte ihåg vilket) hit och borrar hål i taket av någon anledning (kommer inte ihåg vilken). Men det roliga är att bovärden tror att det "bara" är att byta ut det skadade materialet och tapetsera om...Att torka m.m. verkar han inte ha hört talas om. Att mögel är hälsåfarligt verkar de heller inte förstå.

Till alla andra som har kommenterat min dotters outfit och hur söt hon är så kan jag bara tacka och bocka och hålla med er om att jag och han den där jag bor med har gjort ett underbart barn!! :-)

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Det var ju taskigt med tjejkväll, annars hade du ju kunnat hållt mig sällskap på jobbet.

2010-03-07 @ 10:58:07
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0