Lekdag

Det blev nästan en heldag i stadsparken, direkt efter lunch cyklade jag iväg med lilla fröken gnäll. Hela morgonen tjatade hon om att få åka till lekparken och jag sa: Efter maten åker vi till lekparken, men då serru skulle hon inte ha någon mat varpå jag hotade med indraget lekparksbesök å då tog det fart på skrikmusklerna om jag säger så. Men till slut så kom vi iväg. Och kul hade vi!

Först var det fikatajm! Sen blev det lek i "småbarnsdelen", vilket hade varit helt perfekt om det inte hade varit för två små snorungar som puttades och satte sej ivägen hela tiden. Två små snorungar vars mamma tyckte det var viktigare att sitta på en bänk och prata. Det hela slutade med att jag lyfte undan ett av hennes barn då E stått ett par minuter och väntat på att få gå förbi och jag sagt åt ungen att flytta på sej (på ett betydligt snällare sätt än jag skriver här). Då helt plötsligt verkade hon fatta att hennes ungar var lite smått omöjliga och blev lite mer aktiv.

Efter det tyckte E att det är med att leka i småbarnsdelen var inte riktigt för henne - hon är ju stora tjejen och skulle då också åka i den stora rutschbanan. Det har hon gjort förut och det har gått bra, problemet är bara att få upp henne dit. Tidigare har jag alltid haft assistans när jag varit där men inte nu. Det hela slutade med att jag till en början höll henne i händerna när hon klättrade upp för den lutande repstegen. Efter ett tag behövde jag bara hjälpa henne att komma upp på den första pinnen sen fixade hon resten själv. Jag själv stod däremot med händer 2 cm ifrån henne med andan i halsen - jag tyckte det såg skitotäckt ut!! Men E var bestämd: Mamma släpp!! sa hon varje gång jag försökte hålla i henne.

Sen var det dags att bada i plaskdammen. Självklart var jag utrustad med både badkläder och handduk - upps, nu ljög jag!! Jag har inte en tanke på badet då jag tyckte det var lite kallt när vi cyklade hemifrån, eller jag tyckte det såg kallt ut väl ute insåg jag att jag hade fel. Så det blev bad i trosor och sen fick min luvtröja (jag sa att det såg kallt ut!) agera handduk.

På hemvägen blev det Max till middag och snäll som jag är köpte jag även med till han den där jag bor med ;-)

Och nu är vi trötta...

En trött E...

En trött mamma som hoppas på att E somnar tidigt, lite njutning ska man väl få när man lekt hela dagen?? Dags att proppa i E något vattigt att sova på! Hmm, hur illa lät inte det?? I matväg tillägger jag.

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Snygg hårfärg, du passar bra i det

2010-06-14 @ 12:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0