Kottar på en måndag

Sen kväll för E igår och väldigt tidig morgon idag, + lite hosta - hon har alltså inte haft alltför myckt energi. Det struntade jag i. Ibland har jag nämligen låtit henne ta det lugnt på eftermiddagen när det varit så vilket bara fått resultatet att hon samlat på sej ny energi och inte vill sova sen när kvällen kommit. Så idag bar det iväg i full fart till Stadsparken (vårat nya hem?), där mötte vi upp gamla klasskompisen Madde med barn D. Det blev lite plaskande i plaskdammen, lite klättring och fika. E hade jättekul och sprang fram och tillbaka och pratade i 190, D såg också ut att trivas även om han inte kan säga det själv än.

Ballerina gillade de iallafall båda två.

På väg hem så trodde jag att E skulle somna då hon var trött men hon babblade och babblade, men sen brast det när vi kom hem. Oj vilken arg/trött tjej hon blev! Skrek nonstop och skulle inte ha någon mat, det enda hon skulle göra var att ligga i sängen, det fick hon liten stund. Men då jag var rädd att hon skulle somna så lurade jag ner henne i badet och där intogs även middagen. Sen hade jag lovat henne glass men det var så kul att bada att hon glömde bort det (så nu finns det en extra till mej!). Mitt i badet blev hon även bajsnödig och satte sej snällt på pottan men det kom inget (läs: Det var så kul att bada att hon hade inte tid att sitta på pottan). Till slut så avslutades badet med ett par kottar i badet istället.

Därefter var det bara att lura i henne hostmedicin, vilket gick genom att jag helt enkelt hällde upp hostmedicinen i en specialsked och stegade fram till henne och hällde in det i munnen på henne. Hon ville ha mer. Bara några minuter innan hade jag först på alla möjliga sätt och hon totalvägrat...

Nu ligger hon i sängen och ska sova och så fort Robban är klar i badrummet ska jag duscha - själv!! Det är en lyx.

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0