Dagis överallt

Då var det dagis överallt...På jobbet och hemma - å då är det inte E jag syftar på när jag säger att jag har dagis hemma. Robban och Thomas sitter i soffan och tittar på fotboll (Why, undrar jag Sverige är ju inte ens med!). Hade det bara varit det att de tittade på fotboll hade jag kallat det fritids, men nu sitter de å pratar "hemlisar" och fnissar.

Sen svär jag i mitt inre över att E inte somnar, nu har hon legat i sängen själv över en timme, inte kul för någon av oss. Imorgon kommer tiden hon får sova middag begränsas - kraftigt!! Det är nämligen så här varje kväll, igår med och det trots att hon inte sovit middag och lekt som bara den i stadsparken.

Roligare än så här blir inte kvällens inlägg. Eller jo - jag och E var till Maxi och veckorhandlade och det blev billigare än det brukar, det tackar jag för. Mat i kyl och frys blev det också, en del till skafferiet med. Eftersom att jag inhandlade maten och därmed även bestämde maten så borde ju min del i matlagningen vara över? Dvs Robban lagar all mat?

Så nu blir det inte roligare än så här. Kom på en till rolig sak, E och jag planterade om en solros idag jag fått från föräldrarna på jobbet. Barnen på jobbet har alla fått plantera en solros och sedan fått ta med den hem när den blivit tillräckligt stor. Föräldrarna har då fått i uppgift att ta hand om solrosen och dokumentera den lite fint tillsammans med barnet (alltså ta kort på barnet tillsammans med solrosen).

Det man ger får man ju också tillbaka som sagt...Vi fick solrosor. Jag tog hem min i onsdags då avslutningen var, den har fått vatten med jämna mellanrum men ändå har den slokat. En solros blev kvar på jobbet å trots vatten så slokade den med så den kidnappade jag idag. Jag och E har nu gjort vårt bästa för att de ska överleva, vi har tillsammans planterat om dem i lite större krukor och E har gett dem lite extra näring - en skvätt kiss utblandat med vatten. Om de överlever eller inte återstår att se. Och om de nu skulle överleva kommer de garanterat att dö om en månad när vi åker på semester!!!

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0