Poolbygge och lite till

Idag hade jag hoppats på badväder, det kom, men försent. På förmiddagen packade jag och E ihop oss och brummade iväg till päronen i hopp om att det skulle var badväder där, men det var det inte. Det kom när vi skulle åka. Och ja, vi var tvungna att åka då för E var trött och hon somnar bäst i bilen (men sover kast i bilen så det är ingen bra kombination).

Somnade gjorde hon efter ett tag och vaknade tio minuter senare när vi var hemma och skulle packa om. Sen somnade hon inte om och är fortfarande vaken - ska inte sova! Enligt henne.

Att vi packade om berodde på att vi skulle till Henke och Simone och titta på när det byggdes pool. Effektiviteten var väl inte på max men till slut så började vattnet att fyllas på och E börhade då tjata direkt om att bada. Att det kommer ta en vecka eller nåt att fylla poolen var inget hon accepterade...






Trots öldrickandet och pauserna så blev det ändå en del gjort för till slut så lades poolduken i och sen påbörjades vattenfyllningen.

Poolduken kommer på plats.

Själv började jag dagen med att träna mej på att ha glasögon på mej. Det gick sådär, med andra ord åkte se av efter ett tag.

Fick sen på eftermiddagen ett sms om att mina glasögon har kommit, dessvärre såg jag det försent och specsavers har tydligen stängt på lördagar nu under några sommarveckor så de får vänta till på måndag. Å andra sidan är det 6 år sen jag märkte att jag började se sämre så jag dör nog inte av att vänta en helg. Fast jag är rätt sugen på dem, det ska bli skönt att inte se allt suddigt. Kanske jag nu kommer se hur folk ser ut på riktigt?

Var hos päronen i onsdags och lekte med kameran...
En mycket vacker bild. Proportionerna stämmer mycket bra.

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

bratz

2010-07-10 @ 11:02:24
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/
Postat av: Stina

Nej låtsas bratz - riktiga bygger inte poolen själva...

2010-07-10 @ 19:46:17
URL: http://parkerarsnett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0