Bad varje dag

Inget nytt spännande idag. Jag och E har varit och badat hos päronen men det är knappast en nyhet. Det enda nya som hänt idag är att jag köpt badhjälpmedel till E. Badring och armpuffar, men inte sånna dära uppblåsbara utan en annan variant. Utvärdering kommer imorgon. Gissar på att det blir sol och bad igen med tanke på vädret. Jag tror jag och E har badat varje dag i en period nu. Kanske låter lite deprimerande när jag skriver det så här men jag njuter varje dag av sommaren, även när det varit 30°, det gäller bara att veta hur man ska hantera värmen. Mitt recept är solkräm, bada, dricka vatten och äta glass. Gärna bada hos päronen för då blir man bjuden på mat så behöver jag inte tänka på det. Laga mat i denna värme är något som ingen i denna familj gillar, men vi vill gärna äta. Robban har levt på sallad, jag på mackor (förutom maten hos päronen) och E på burkmat, alternativ pasta med köttfärssås. Köttfärssåsen finns färdig i stora lass i frysen.

Nu ska jag smörja in mej, fixa välling till E (hon ville inte ha macka utan pasta men det sa jag nej till då hon redan ätit det två gånger idag). Sen ska jag börja sticka på sjalarna (en i taget dock) till syster Sofias bröllop.


Igår spanade E in regnet från balkongen, det uppskattades! Innan regnet kom hann vi med ett bad.


E ville ha håret inlindat precis som sin mamma, jag alltså.

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0