Halvvettigt inlägg

Idag hade jag tänkt att skriva ett halvvettigt inlägg om vad vet jag inte men jag är på tok för trött för det. De där mornarna man hade på jullovet när Elisia sov till halv 9 - 9 på morgonen känns väldigt avlägset. Istället får man gå upp allt mellan 5 och 7 varje morgon för att hinna iväg till dagis och jobb. Längtar till på fredag då jag har min enda sovmorgon under en treveckorsperiod (har rullande schema som går i treveckorsintervaller) jag börjar så sent som 10!! Just nu låter detta som guld i mina öron :-) Hoppas bara att Elisia vill sova lite längre den morgonen.

Igår var jag riktigt hurtig, jag gick en långpromenad! Numera har det blivit det enda sättet att få LillaPrutt att sova, långpromenad i vagnen eller en tur i bilen, men det är jag för snål för, bensin är så jälva dyrt! Sen är det inte bra för miljön heller + att jag inte tycker om att köra bil (det kan bero på alla mina krockar) så då blir det vagnen. Denna dag gick promenaden mot stan för att spendera Elisias presentkort och pengar hon fick när hon fyllde. Hade tänkt att ta en liten rolig bild på inköpen men där tryter min ork. Kanske jag samlar ihop lite energi till att ta en bild sen men att lägga in den i datorn och ladda upp den här idag känns för stunden väldigt ansträngande.

Det blev iallafall två tröjor och två linnen på HM och en tröja och två par trosor på polarn o pyret. Sen hade jag tänkt att gå till Bubbel också men de hade stängt :-( och det som jag tycker är lite dåligt av dem är att varken på deras hemsida eller på butiksdörren sitter det några öppettider, gissar på att de vill kunna stänga lite när de vill beroende på hur många kunder de har. Får göra ett nytt försök på lördag runt lunch, har de inte öppet då går de snart i konkurs.

LillaPrutt har idag varit utan blöja nästan hela dagen, endast en olycka, en nummer två här hemma :-( men på förskolan hade det tydligen gått jättebra (Robban hämtade och han pratar tydligen inte så mycket med fröknarna). Men av det lilla jag fått höra att hon kissat på pottan många gånger och vi fick med en använd blöja hem som hon hade haft när hon sov (utgår jag ifrån) men den var torr så den får de tebax imorgon.

Känns som att jag har samlat ihop energin till att ta den dära bilden, måste hänga lite tvätt först bara...En stor fördel jag hade när jag jobbade på Almby var att jag åt lunch hemma och då satte jag ofta igång en maskin med tvätt. När arbetsdagen var slut var det bara att hänga den. Nu blir allt så mycket senare. Funderar på att fixa en tvättid i tvättstugan varje helg och tvätta ALLT då.

Ser att Robban har kollat runt på mobiler, till mej kanske? Det skulle iallafall behövas.

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0