Ett utdrag från min liv

Jag märker att det blir lite mellanrum mellan inläggen, syster yster är mycket hurtigare på sin blogg, men hon har inga barn - jag skylle på det!

Dagens dag har gått åt till att städa och tvätta, städa och tvätta. Tycker inte att jag gör så mycket annat nu för tiden, städa, tvätta och därimellan klämma in lite matlagning, lek med Elisia och torka kiss. Att jag har tid att sitta här nu beror på att Elisia har tagit min bankdosa och använder den som telefon, hon pratar och pratar och pratar.

I tosdags hade jag det lite roligare, då var jag och jobbade den första dagen på nya jobbet! Det var visserligen studiedag så jag fick inte träffa några små barn, men jag fick schema och se lite hur de arbetar och träffa mina nya medarbetare. Madde och mamma fick agera barnvakter, Madde var ritkigt duktig och var här redan 07.20, det kallar jag att ställa upp!! (ska jag vara helt ärlig vet jag inte om jag hade gjort det...). Så då fick Elisia leka av sej, jag utgår iallafall från det med tanke hur det såg ut i hennes rum sen. Så då kom jag in i min vardag igen med att städa...

Igår så smällde det. Let's dance har börjart!! Så numera nattar Robban Elisia varje fredag (så för er som vill umgås med honom kan ni drömma om att se honom en fredagkväll, det får isåfall bli efter Let's dance). Som vanligt är en del kändisar bättre än andra på att dansa. Som det proffs jag är tycker jag att det är tråkigt att de tar med riktiga amatörer, de som inte ens har en chans till att dansa i takt och se glada ut samtidigt. Jag har heller hittills aldrig i någon säsong haft en favorit från början utan favoriten har växt fram under programmets gång och det verkar som att det blir så den här gången också. Men jag kan garantera att favoriten inte kommer att bli Willy. Ut med gubben säger jag bara!!!

Tittar på Victoria Secret showen och inser att jag kanske borde utnyttja träningskortet jag har, men jag vet inte ritkigt när jag ska få tid! Men jag har planerat lite träning framöver, N'joymedlemsskapet ska sägas upp istället ska jag börja på Hoppis & Skuttis med Elisia och nästa år har Dermont Clemenger danskurs för Elisia och mej. Båda dessa träningar är för barn och en förälder, dvs mej :-) Sen tänker jag ju alltid att idag ska jag gå ut och gå, men det händer aldrig, framförallt inte i -20...Har även tänkt att åka och simma många gånger men det har inte heller hänt än...

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag skyller också på att jag inte har några barn och den dagen jag går ut offentligt med att jag är gravid så ska jag sluta att blogga.

2010-01-11 @ 10:59:06
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0