Fortfarande sjuk...

Så då var det dags för ytterligare en sjukdag, jag ser inte fram emot lönen som kommer i mars då alla sjukavdrag är med. Jag tycker om pengar och gillar inte att jag "sjukar" bort dem. Men nu är jag dessvärre sjuk och jag har ingen lust att göra mej osams med föräldrarna genom att smitta ner deras barn - även fast det är deras barn som har smittat ner mej. Så då får jag helt enklet vara hemma och förlora pengar. Ska försöka få lite vettigt gjort idag. Planen är att plantera om lite blommor, dammsuga, moppa och baka bröd. Hur mycket som sen faktiskt blir gjort är en annan sak...

Lite bilder har jag hunnit med att ta dessa sjuka dagar. Igår blev det en del och idag kom jag ihåg att ta en dagen outfit innan LillaPrutt fick gå till förskolan.

      

Klänning från Villervalla, strumpbyxor från KappAhl och raggsockorna har min farmor stickat (jag har inte lärt mej att sticka raggisar än men jag ska, nångång...).

      

Delar av gårdagens outfits...Till vänster har hon tröja och linne från HM, strumpbyxorna vet jag inte var de är köpta för dem har hon fått av sin mormor. Dessa kläder blötte hon ner när hon "diskade" så då fick det bli bara trosor och det kommer från Pop. När dagen började hade hon en blommig kjol och vita strumpbyxor men LillaPrutt roade sej med att kissa på sej så fort hon kom hem så då åkte det av.

   

Sen tyckte Robban att det var dags för lite tricepsträning och Elisia fick då agera tyngd. Det tyckte hon var hur kul som helst, skrattade hela tiden och så fort han tog en paus hördes det "meeja meeja!!"

   

Tisdagens outfit där man ser alla kläderna, från topp till tå, allt från Villervalla.

Sen har någon, vem någon är det vet jag inte. Jag har frågat Robban men det var inte han. Men denna någon har antingen velat sprida lite romantik i vår trista lägenhet, eller så har någon gett en fin pik om att det behöver dammas...

   

Denna någon har gjort ett hjärta i dammet på kökslampan.

Har för mej att jag för ett tag sen skrev att Elisias pippitröja äntligen är färdig. Den är stickad av mej och ihopstdd av min underbara farmor. Jag vill här tillägga att jag försökte sy ihop den själv men det var skitsvårt!!

   

Jag har tyvärr ingen bild när tröjan är på plats men jag kan lova att den är hur fin som helst! Ska försöka ta en bild när hon har den på sej. Men minnet är inte alltid fungerande...

Madde: Det är bra att du också funderar på om du är frisk - att du funderar börjar få mej att tro att du faktiskt är det. Men man vet aldrig.

Nu är det dags för nässpray...

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag kan ju säga att det var Erik som gjorde det där hjärtat på Elisias kalas. Han tyckte att det var lite dammigt.

2010-02-18 @ 10:24:50
URL: http://kvistbro.spaces.live.com
Postat av: Madde

Nä du får ta och masa dig hit istället jag har ju blitt med hund nu i två veckor.

2010-02-18 @ 20:08:31
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0