Denna vecka

Då var det dags för ännu ett utdrag från mitt underbara liv. Det mest underbara är att jag inte ha orkat blogga på hela veckan, jävla skit att jobba heltid...Feministerna på 60-talet har förstört mitt liv!! Tänk vad skönt det hade varit att vara hemmafru, få städa, laga mat, vara en slav åt mannen men framförallt, få mysa med det underbara barnet!! Detta valde de bort - inte bara för dem själva utan även för kommande generationer!! (sen finns det väl fördelar att jobba också men de väljer jag att bortse från just nu). Jag har iallafall ett bra jobb så jag ska inte klaga.

Idag när jag gjorde i ordning frukt till barnen på jobbet så hade jag ett barn på varsin stol på varsin sida om mej och helt plötsligt säger det ena barnet till mej: Jag älskar dej! Vilket frökenhjärta smälter inte av det?? Sen har jag upptäckt att det faktiskt går att pyssla med små barn, jag kan erkänna att jag tidigare trott att det var omöjligt. Så nu pysslar jag både med barnen på jobbet och med mitt lilla barn hemma. Idag har det målats träknappar både på jobbet och sen hemma. Dessvärre får ni inga bilder på det för jag målade lika mycket jag och han den där jag bor med har en inte så stark sida i fotografering. Att prata i telefon är nog hans starkaste sida ;-)

Men jag har lite bilder från veckan som gått...



Igår slutade jag tidigt så då tog jag och Elisia bussen upp på stan. Tanken var att vi skulle spendera massor av pengar på Bubbel genom att köpa Villervallakläder. Dessvärre att de bara fått in jackor, regnbyxor och regnhattar, så det blev en röd jacka om ni kan se den...Sen gick vi till PoP och köpte en blå- och vitrandig tröja som jag redan hade tittat ut. För er med minne som läst här tidigare vet att jag redan köpt tröja och tights i rosa. Och tro det eller ej men jag hittade en tröja till mej själv också! En blå- och vitrandig :-) Gjorde även en chansning på att åka iväg utan blöja, det slutade med en olycka inne på PoP, tur att man känner chefen så att man slipper skämmas. Det hade jag iofs inte gjort ändå.



Till vänster ser ni jackan från Villervalla på plats och till höger ser ni tisdagens outfit, tröja och byxa från Meandi och strumpor från HM.

Det var kvällens ordbajs, imorgon ska jag gå iväg med återvinning och åka pulka med Elisia.

Kommentarer
Postat av: Madde

Kom hit med det lilla barnet jag vill vara barnvakt.

2010-02-06 @ 10:36:09
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0