Vattenparken

Sista dagen i Spanien har bjudit oss på vattenland, eller bjudit är väl fel ord - SKITDYRT var det att gå in!! Tur att det inte är jag som är kassakon i familjen ;-)

Besöket började bra, vi åkte lite badring i "floden" och sen letade vi på barndelen där E åkte vattenrutschbanor. Först en mesig, sen en lite mittemellan och sen den värsta, fast då åkte jag med. Men innan E började åka ordentligt så rymde jag lite med Thomas och vi åkte den allra värsta!! En riktigt otäck sak. Men kul var den!! Den gick så jäkla fort att bikinitrosorna åkte in långt in i rumpan och bikiniöverdelen satt uppe vid halsen. Den rekommenderas varmt! Bär baddräkt bara, helst en sån där från stenåldern med cykelbyxor.

Sen var det min tur att bada med E medan Robban och Thomas gick och åkte. Efter en liten stund var E trött och jag tänkte att då går vi och tittar på Robban och Thomas medan de åker. Big misstake! Visade det sej. Typ lagom när vi gick så kom Robban och Thomas och självklart gick vi om varandra och det roade vi oss med att göra den närmsta timmen. Ingen var glad sen när vi hittade varandra utan jag och Robban skyllde allt på den andre.

Sen bar det iväg till närmaste matställe, KFC, och varför finns inte KFC i Sverige??? Fattar det inte. Gott var det och mätta blev det. Ont i magen mätt...

Sista dagen innebär alltid städning och packning, bor man på hotell så ingår städning, men inte på gratishotell. Eventuellt kommer det en städerska imorgon men det är inget vi vet nu och då vi inte vill riskera att städa hela förmiddagen imorgon så har vi städat. Robban har städat mest! Dammsugit så svetten har runnit. Jag sitter inte bredvid honom nu. Fast han var lite dum, tog ett av mina linnen till att torka svetten med. Jag tycker han kunde ha tagit ett av sina plagg.

Själv har jag städat i köket. Jag lyfte på någon typ av brödkorg, den satt visst fast i bänken. Men nu är det välstädadat! Avtorkat som bara den! Den enda som inte är torkat är de två översta raderna av kaklet som sitter på väggarna och överskåpen. Jag nådde inte. Så förhoppningsvis luktar det lite mindre av den sönderkokta/uppeldade nappen. Soffan luktar däremot fortfarande skit! Fast jag har vädrat kuddarna, iallafall de två som gick att ta loss.

Duschdags. Jag har salt på hela kroppen. Uppenbarligen dumt med klorvatten i poolerna på vattenlandet. Aqualandia hette vattenlandet, och den stora blå rutschbanan åkte jag för den som vill googla.

Ordbajs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0