Ingen rök utan napp

Då har jag nästan "lyckats" med att elda upp lägenheten här i Spanien. En lägenhet vi fått bo gratis i. Känns så där om jag ska vara ärlig. Det luktar bränt överallt!! Vi vädrar och vädrar men det blir inte så stor skillnad. Jag skulle gissa på att det behövs en storstädning. Fast soffan har jag ingen aning om hur man städar. Att man kan ta ut kuddarna och vädra är jag med på men sen vet jag inte mer. Vi har tvättat en massa tvätt och handdukar som luktade och jag har torkat av alla bänkar i köket + ledstängerna i trappen. Men det är som en droppe i havet. Att jag inte torkat så mycket mer beror på att det är saker överallt. Det luktar fortfarande brända nappar. Japp, jag har gjort det igen - kokat sönder nappar. Ingen rök utan napp. Denna gång var nog den värsta...

Första gången gick det att urskilja napparna i sörjan. Andra gången var alla nappar i flytande form, men man kunde urskilja lite färgglada färger. Denna gång var det aska i kastrullen. E är inte glad på mej, hon var riktigt arg!! Hon skulle minsann ha den vita nappen!! (jag hade kokat den vita nappen på hennes order).

Från och med nu är det iallafall Robban som tar hand om att koka nappar. Jag lägger in om avsked. Jag höll även på att elda upp huset en gång när jag var liten också, då med en lampa jag la i sängen. Jag ska nog hålla mej undan spisar och lampor. Det känns säkrare. Mycket säkrare. Väldigt mycket säkrare.

Kackelackorna verkar däremot gilla den brända stanken. Två stycken har vi fått sprutat ihjäl härinne nu under kvällen. Första gången jag ser dem inomhus. Tidigare har de nöjt sej med att vara ute.

Annars har vi varit inne i Alicante och tagit kort. Kort på en massa jävla båtar! (någongång när jag var liten och vi var på semester så gick vi och tittade på båtar och då hade jag tydligen lagt mej ner på bryggan och skrikit: Jag vill inte se några jävla båtar!! Därav att jag alltid skriver jävla båtar).

Sen åkte vi till stranden och badade lite snappt, men däremellan hann vi hem en snabbis och det var då jag påbörjade nappkokningen. När vi kom hem var det som sagt dags att vädra - MASSOR!! Sen flydde vi gasfältet och åkte iväg och åt. Nu sitter jag här. Jag hade kunnat lägga in bilder på lite jävla båtar men jag har inte energi till det. Ska istället ta och läsa ett gäng bloggar och sen sova. Imorgon ska jag njuta av den sista hela dagen här!! Vi ska åka till något vattenland och jag ska åka massor av vattenrutschbana.

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Vissa lär sig ju av sina misstag, andra inte.

2010-08-05 @ 10:30:21
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0