Hemmadag

Hemma och sjuk idag men helt klart på bättringsvägen så imorgon blir det jobb. Det sjuka har bestått i snor, halsont och huvudvärk till och från, mer från än till. Jag har klarat hela dagen utan alvedon så det blir som sagt jobb imorgon.

Då jag inte har varit helt döende så har jag fått en del vettigt gjort idag, och det är inte varje dag jag säger så. Det mest vettiga är nog att jag har städat mitt sängbord och satt in papper i pärmar. Jag har en viss förmåga att trycka ner ALLA papper i facket jag har på sängbordet så varje månad när det är dags att betala räkningar svär jag och letar. Nu är det mer ordning!

Sen har jag planterat blommor och planterat om blommor. En blomma har även blivit slaktad och delad i tre. En annan blomma slaktade jag för länga sedan och stoppade då skotten/kvistarna i vatten och för ett tag sen var de mer än redo att bosätta sej i jord och nu är även det gjort. Problemet var att tre blommor inte fick plats så dom ska nu få flytta.

Jag och E har ätit grön potatismos med falukorv och sås till middag. Det uppskattades. Recept på grön mos kommer.

E äter grön mos.

Fick nyss ett samtal från mamma och nu är jag så jävla arg!!! En del människor är så ruttet värdelösa. Mer om det sen. Måste försöka få en trött E i säng först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0