Besök i Alicante

Första dagen i Spanien då det inte blivit någe bad för mej och E, inte Robban heller. Han gick iofs runt i badbrallor halva dagen men tog sej aldrig till poolen. Att jag inte badat eller ens vistats i solen beror på att jag är helt röd! Ansikte och lår iallafall. Bränner gör det också. Annars hade jag nog gått ut i solen ändå. Att de andra inte badat får stå för dem, men det kan vara så att de har svårt för att fatta beslut och föjde därmed mitt.

Då det inte blev något bad idag så föreslog jag att vi skulle åka in till själva staden Alicante, tyvärr så glömde jag kameran så jag bestämmer att vi ska åka dit igen så jag kan ta lite kort. Det fanns där en massa jävla båtar. Lite shopping blev det också, bild kommer. Jag hittade varsitt par skor till mej och E och då blev Robban lite sotis och skulle minsann också ha något. Problemet var att han inte hittade något så han fick gå hem tomhänt ändå.

Tittade även på barnkläder. Nu var vi i nåt märkesköpcentra liknande NK, och fy fan vad fula barnkläder! Usch, säger jag. Villervalla och Lindex är mycket bättre. Sen hade de lite barnvagnar och de är ju altid roligt att titta på. Upplysningsvis så kostar en Bugaboo Cameleon 1112 euro om jag inte minns fel, vad som ingick då vet jag ej. En sådan blir det iallafall inte till nästa bebis, mest för att jag inte gillar sittdelen.

En miss vi gjorde var att inte ta med napp till E. Jag anser att den som plockar ihop lilla väskan till henne ska se till att det alltid ligger en napp i. Det är nämligen inte alltid hon har napp i munnen och det känns dumt att trycka in en bara för att vi ska åka någonstans, därför anser jag att den ska ner i väskan. Robban packade väskan och var inte riktigt med på noterna. Jag uppmärksammade heller inte att hon inte hade napp i munnen vid avfärd. Några frågor efter nappen och lite tårar blev det men på det hela gick det bra. Thomas tomma snusdosa fungerade bra som undanledande manöver.

Det hela gick så bra att jag trodde vi skulle klara oss från att köpa en napp och det var nästan så vi gjorde det. När vi åkte från Alicante så var E bra trött och frågade efter nappen och blev ledsen när vi inte hade någon men lugnade ner sej när jag sa att vi nu skulle åka hem till nappen. Men så blev det ett stopp på vägen hem, gubbarna skulle införskaffa en ny fjärrkontroll då den gamla har lagt in om avsked och då passade jag och Maria (Thomas syrra) på att handla lite.

Då brakade det lös. Vi skulle ju ha åkt hem till nappen, enligt E. Så då var det bara att muta med en ny napp. Det fick hon och den sitter som klistrad i munnen. Men nu är det läggdags för E. Vaknade vid halv 9 och har inte sovit någon middag. Lätt sövning ikväll skulle jag gissa på.

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Klarade du av att titta på båtar utan att lägga dig ner på bryggan och skrika: Jag vill inte se några jävla båtar.

2010-08-03 @ 12:54:49
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0