Ajabajja LO!

Såg på tv4-nyheterna nyss och det som skrivs här är mina åsikter med tv4-nyheterna kl 19.00 som referens.

LO har under kommande valkampanj valt att stötta de röda, inget förvånande i det, det är som det brukar. Vad jag inte kan förstå är hur ett fackförbund bara sådär kan välja ett parti att stötta? Att ett fackförbund är politiskt är inget konstigt alls men jag anser att de bör vara partiopolitiska, dvs, inte välja ett särskilt parti, och framförallt inte stötta ett parti så som LO gör. Att ett fackförbund skickar ut info till sina medlemmar och rekommenderar ett parti och då ger information om vad som är bra med just det partiet tycker jag är bra. Men det här är bara skit! Var jag moderat allt av annan blåpolitisk åsikt hade jag blivit skitsur och klivit ur LO på en gång!

LO:s valaffischer som de presenterade så nöjt under nyheterna tycker jag är så jävla ruttet dåliga! Att ta bilder på de blå partiledare, vända dem upp och ner och skriva texter som "megafel", "dunderdum" och liknande finner jag kränkande! De frågade herr Reinfeldt vad han tyckte om bilden och svaret han gav var: "Jag behöver skaffa en ny rakapparat" och bättre svar kunde han fan inte ge. Skitdålig av LO, får man ens göra så?

Tänk om jag skulle ta en bild på någon jag inte tycker om och som jag anser gör fel och sen skriva texter som "dunderdumt" ochförklara hur dumt jag tycker det är att göra si eller så och sen sätta upp bilden över hela stan/landet så skulle jag garanterat få skit för det! Lite stämningar skulle jag också få. Nu är politikerna offentliga personer så visst, lite mer får de ta. Med betoning på LITE.

LO hade även tagit bilder på egna medlemmar, haft bilderna rättvända och skrivit bra saker på dem. Helt okej, det är så det ska se ut! Framhåll sina goda sidor.

Tv4 frågade även Wanja Lundby-Wedin om varför de valt att skriva just det de har skrivit. Svaret var att det var fakta. Vems fakta undrar jag då? Till slut så sa hon att det var vad de tyckte. Det är med andra ord INTE fakta som står på LO:s valaffischer, utan vad LO:s ledning tycker.

Valrörelsen hittills tycker jag har varit dålig. Av det lilla jag har sett får jag uppfattningen att ALLA partier går in för att peka ut det de anser dåliga hos det motstående blocket. Fokusera på det ni vill göra bättre istället.

Ska jag sitta vid en löneförhandling och säga att jag ska ha högre lön för att han och hon gör si och så och det tycker jag är dåligt? Nej, riktigt så funkar det. Vid en löneförhandling så framhåller jag det jag är bra på och det jag vill jobba på för att göra bättre. Det borde partierna också göra.

Dåligt jobbar LO - jag är hur nöjd som helst med att INTE vara LO-medlem.

Ajabajja LO och dåligt påläst av Wanja-Lundby-Wedin. Fakta? Jag skrattar!!


Kommentarer
Postat av: Ylva

Det är som vanligt när det är dags att rösta.Smutskastningar,förvrängda bilder och skitsnack o.s.v.Vad gäller Wanja Lundby-Wedin är det inte första gången som hon gör så här, henne har jag aldrig litat på och kommer heller inte att göra det.P.s.Detta var bra skrivit av dig D.s

2010-08-13 @ 20:06:55
Postat av: Madde

Vilket fackförbund tillhör du? För både handel och kommunal går under LO, fast du kanske tillhör lärarfacket??

2010-08-13 @ 20:42:07
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/
Postat av: Madde

Glömde säga att jag håller med dig, man ska inte smutskasta sina konkurrenter

2010-08-13 @ 20:44:04
URL: http://parkerarrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0