PS. I love you

Boken är bättre än filmen...

Till att börja med så har det blivit något fel med filmen jag har så jag har bara sett sista halvan, det var även ett par år sen jag läste boken så mitt minne sviktar säkert en hel del.

Men om jag inte minns fel så i boken får hon alla brev i en klump och inte utspridda efter situationer som Gerry på något spökligt sätt vet kommer hända. Alla breven kommer till Hollys mamma som sedan ger alla till Holly samtidigt, de är märkta med månader. Holly får öppna ett varje månad.

Semstern som Gerry skickar dem på i filmen är till Irland, till hans föräldrar, hallå vad fan tänkte han med??? Hur kul är svärföräldar....I boken får de iallafall åka på solsemester och en av kompisarna glider runt i vattnet på en luftmadrass (eller om det var allihopa på en stor madrass?) hur som helst så har en av tjejerna en minimal bikiniunderdel som visar större delen av röven. Resultatet blir en röv så söndersolad att hon inte kan sitta.

Sen måste jag säga att det var skitfula manliga skådisar förutom William. Han var den enda som såg ut som en man ska och inte som en vanskapt spoling. Jag har heller inget minne från boken av att Holly rumlar runt med någon av Gerrys barndomsvänner, men det kan vara mitt minne som sviker. Likaså har jag för mej att Holly får reda på att en av hennes vänninor är gravid och den andra ska gifta sej på en middag och då går hon på toa och gråter, vilket är fullt förståligt - det hade jag också gjort. Vet att i boken berättar Holly att hon och Gerry hade tänkt att skaffa barn men att de skulle vänta tills tiden var rätt, tills de gjort det som de ville göra bara de två m.m. men tyvärr hinner Gerry dö innan tiden blir den rätta.

Hmm, jag får se filmen bakvänt, nu kommer början. De skulle vänta med barn tills de hade råd med en egen lägenhet, det tolkar jag som att de skulle vänta tills de har en stabil ekonomi. Dessvärre så fick de inte den tiden.

Måste säga att jag är så oerhört lycklig över att jag behöll Elisia. Sorgliga saker kan alltid hända och om något någongång skulle hända Robban så har jag det bästa jag någonsin kan få från honom. Fast skulle vi få tiden som Holly och Gerry får skulle jag tvinga Robban att runka 100 provrör fulla så jag kunde få fler av det bästa vi gjort.

Nu har jag sett första halvana också - boken är så mycket bättre!!

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0