Ny dator :-)

Spontan och impulsaktig som jag är bestämde jag mej igår för att köpa en ny dator. Den gamla har fått någon form av dryck på sej så halva tangentbordet fungerar inte. Tänkt och gjort nu sitter jag här med en splitter ny dator, en liten mini pc från hp och rosa är den :-) jag hoppas nu verkligen att den håller de tre år precis som båda mina tidigare. Räknade ut att för exakt 6 år sedan idag köpte jag min första dator, och för ca 3 år sedan den andra. Skillnaden mellan dem och den jag köpte nu är att de andra två kostade 10 000 vardera. Jag har kommit fram till att så mycket är inte en dator värd, så nu blev det en miniplutt för 3 500, mycket mer passande till min ekonomi.

Arbetsveckan är över - äntligen!! Jag har en underbart jobb men det är (som många andra jobb) slitit! Och när man sen alltför ofta tvingar jobba med en man kort så blir det tufft! Att sen Elisia roade sej med att vara vaken mellan 2:30 och 5:00 inatt gjorde inte saken bättre då jag även skulle gå upp 5:40. Det blev inte mycket sova inatt. Som tur var hade jag vilan på jobbet och tänkte då: vad skönt, jag får ligga och vila länge!! Men barnen på jobbet var fredagströtta och somnade inom loppet av 10 minuter så det blev ingen större vila. Men jag slutade tidigt så det gjorde inget.

Ikväll, valborgsmässoafton, firas det inget särskilt. Jag hade planer på att besöka en eld men energin räckte inte ritkigt till med tanke på natten. Så istället sitter jag har och njuter av mina nya dator!! Ska bli så skönt att kuna använda explorer, på gamla datorn är det över ett år sen det funkade. Nu äntligen ska jag få "bokmärka" alla de bloggar jag gärna läser och slippa hålla adresserna i huvudet.

Ordbajs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0