Lördag fortsättning

Då var delar av dagen gjord och hittills är jag nöjd. Det blir tyvärr ingen promenad med Elisia i vagnen som jag hade tänkt anledningen till det är att hon somnade i sin pappas säng innan jag kom så långt. Så då fick jag istället cykla iväg med kläder och sen till Blomsterlandet.

På Blomsterlandet hittade jag precis det jag ville ha! Så nu har jag två nya blommer i sovrummet och de gamla har hamnat i komposten - de var redan halvdöda. Sen köpte jag även lite frön som ska ut på balkongen. Efter det att jag och Elisia hade börjat planterat dem så kom jag på att det hade vi lika gärna kunnat vänta med tills jag köpt de krukorna som ska stå på balkongen. Då hade vi kunnat plantera direkt i dem. Nu blir det istället dubblet jobb - eftersom att jag inte är den som gillar trädgårdsarbete och blombestyr så kan jag inte påstå att jag jublar direkt. Men det var bara en ena sorten som planterades, den andra får vänta tills krukorna är inhandlade.

Haha! Robban pratar i telefon och sa ganska högt: Vad gör du??? Och Elisia svarar: Jag kommer straxt! och springer iväg till köket :-)

Kvällen kommer för mej att bestå av en bunke popcorn och filmen PS. Jag älskar dig! om Elisia somnar ikväll vill säga, hon sov middag i 1½ timme...

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0