Jävla omställningar!

Godkväll på er alla kära läsare! Ikväll hade jag inte tänkt att blogga alls, jag har inte haft någon som helst inspiration och känner mej inte alltför vitsig när jag skriver. Det blir mest ordbajs med andra ord. Att jag känner mej helt oinspirerad idag beror på huvudvärk, en grym sådan!!

Brukar ivanliga fall inte vara så aktiv på bloggen under veckorna men denna vecka har jag inte haft någon ork alls och har inte nu heller. Anledningen heter sommartid! Min kropp och hjärna klarar inte av att ställa om sej en timme hit eller dit. Jag känner mej helt slut hela tiden! och då har vi ändå haft det lugnt på jobbet. Idag hade vi fem barn på två personal, så jag kan ju knappast skylla på hög arbetsbelastning, även om två av barnen självklart passade på att skita när Siri var på rast. Då har jag ändå sagt åt barnen att skita hemma, men det lyssnar de inte på!!

Till saken: Varför ska man hålla på och ändra mellan sommartid och vintertid?? Min kropp klarar inte det, varken att ställa om från vintertid till sommartid eller från sommartid till vintertid. Jag mår inte bra av det! Jag blir trött och slö och får ont i huvudet. Inbillar mej även att jag blir snurrigare än vanligt, men snurrig är jag jämt...

Har en känsla av att de tävlingar jag deltar i kan väcka lite funderingar. Är Stina gravid? Planderar de bebis?? m.m och svaret är nej och nej. Jag är inte gravid och det planeras ingen bebis. Men många bebissaker går även att använda på lite större barn, typ 2-åringar. Skulle det vara något som inte går att använda på Elisia så kan man ju ge bort till en kusin.

Idag hade jag och Elisia kul, hon hade garanterat mer kul än mej. Vi åkte buss!! Upp på stan. Elisia roades av bussturen och när vi klev av på Våghustorget så fick man där ballonger, hennes lycka var total! Hon började direkt prata om den nya ballongen, att den var bra för den gamla var sönder...(den gamla fick vi på McDonalds för länge sen och avslutade väl sitt liv här för ett par veckor sedan. Kan tillägga att det kom tårar från Elisia när den kastades i soptunnan och jag vet att det finns ballonger att köpa, det har jag gjort jag har bara inte blåst upp dem). Hon har helt överlycklig!

Efter att hon fått den underbara ballongen så gick vi till Idé & hobby och köpte pärlor. Så nu har Elisia gjort sej ett armband och jag har gjort mej ett halsband. Efter pysselbutiken så gick vi till HM och hör och häpna, jag handlade - till mej! enbart till mej! Gick först igenom och hittade inte ett skit, men när jag gick tillbaka så snubblade jag över en helt underbart duktigt försäljare vid namn Sara. Gissar på att det tog fem minuter (MAX) så hade hon hittat mej en jacka, en t-shirt och en tunika. Allt till det underbara priset 42,50. Behöver jag säga att jag är nöjd?? Måste tacka min sambo Robban för bonuscheckarna han bidrar med (han beställer gärna från katalogen i mitt namn, dvs, han betalar och jag får bonusen).

Blev lite längre än vad jag hade tänkt, kanske alvedonen hjälpte?

Nu mina damer och herrar är det långhelg!! Vill även här passa på att visa mitt stöd för min underbara kollega Siri, man kan säga att hennes helg blir lite kortare då hon tvingas tillbringa eftermiddagen (och kvällen?) på travet...Jag tänker på dej!

Bibbi: Jag har inte bråttom, fixa när du har tid! Vet att det tar tid att fixa funtionärer...Folk vill gärna tävla men att hjälpa till är fan så mycket svårare...

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Inte visste jag att du jobbade med härliga Siri. Antar att det är samma person som jag känner.

Det där med tidsomställningar är helt klart jobbigt. Varför undrar jag? Är det inte bättre vi har sommartid året om...

2010-04-02 @ 08:10:19
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com
Postat av: Siri

Tack för dina fina ord! Tycker det är super mega roligt att jobba tillsammans med dig oxå! Vi är ett bra team som ska fortsätta till hösten;) KRAMAR!!!

2010-04-03 @ 15:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0