Full fart

Full fart har det varit hela helgen. Det började med att jag var själv hela fredagen och jag uppskattar att jag somnade vid halv tio - tio på kvällen. Riktigt trött var jag.

Lördag förmiddag, i med en tvätt i maskinen, dammsugning och lite allmän undanröjning, sånt skit som tyvärr alltid behövs göras. Sen när de viktigaste måstena var avklarade bar det av till Päronen ute i Sannahed, där skulle vi fira Tom som fyller år på onsdag. Först gick vi dock till Ica och fixade presenten, en burk cola och 250.- själva presenten var pengarna men jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt att ge bort ett kuvert med pengar. Nu blev det istället en inslagen kartong där colaburken agerade tungd så att han inte skulle lista ut att han fick pengar.

Hos Päronen var det trevligt, först en massa slapptid, sen muffinsbak, sen fika med faster Kia och hennes man som kom på besök. Efter det kom resten av mina syskon och syskonbarn och då bjöds det på mat. Jag åt potatisgratäng och macka :-). Jag gjorde även mistaget att ställa mej på vågen och den visade på tok för mycket. Jag har numera godisförbud och måste promenera nångång mer i veckan.

Sen på eftermiddagen kom Robban hem och straxt efter det kom jag hem. Inte så långt efter det kom Thomas, tydligen så skulle det ätas räkor.

Idag så vaknade jag 6:44 av en hostattack och kunde sen inte somna om. Elisia vaknade halv 8 å då var det bara att ta sej upp ur sängen. Som tur är finns Saltkråkan så jag kunde slappa en stund.

Dagen idag har återigen bjudit på en tvätt sen åkte vi till skopunkten och Coop, fast innan lyckades jag få ihop ett antal maträtter vi kan äta nästa vecka (annars vet jag inte vad som ska handlas...). Därifrån åkte vi med tennisskor och gummistövlar till Elisia och mat till oss allihopa.

Efter den turen var jag riktigt hurtig och gick en promenad på en timme medans Elisia roade sej med att sova i vagnen. Det tog dock 20 minuter innan hon somnade så hela 40 minuter fick hon vara i drömmarnas värld innan det var dags att vakna. Hon blev inte glad att vakna. Men nu springer hon runt som en dåre och stänger in sej själv på toaletten...

Vad kvällen kommer att bjuda på har jag ingen aning om förutom att det blir köttbullar och potatismos till middag. Passar även på att påminna om att det är val i höst.

Ordbajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0