Fredag och lördag i full fart

Hittills har det hänt mycket denna helg, iallafall för att vara jag.

Helgen började med fredagkväll och presonalkalas då det är tre på jobbet som fyller jämt. Det var trevligt, och en sak som jag tyckte var rätt skönt var att ingen rökte, jag har svårt för rökning och det var skönt att ingen luktade rök. Kvällen avslutades dock tidigt, kl 23 redan, men det är sent för mej så jag vet mer än nöjd då.

Lördagsmorgonen för min del började mycket tidigare än vad jag hade räknat med. Elisia sov hela natten för andra natten irad. "Problemet" när hon gör det är att hon vaknar mycket tidigare och av någon anledning gick inte Robban upp. Men han försökte att söva om henne ett par gånge men det slutade bara med att han somna. Så igår blev jag väckt 6:50 och gick upp 45 minuter senare - jag var inte glad. Jag har däremot fått löfte om att få något i gengäld, om jag fattade det hela rätt.

Men jag hade en del att göra (fast jag hade räknat med hjälp från han den där jag bor med) källarförrådet skulle nämligen städas. Jag gjorde iallafall början. Rensade ut en massa bebissaker som ska lånas ut till bror min då han ska bli pappa i sommar, på min födelsedag närmare bestämt. Blir det på min födelsedag kommer jag garanterat att begära flickebarnet i present då jag är säker på att hon kommer vara helt underbart söt. Källerförrådet blev iallafall fattigare på bajshink, lite bebiskläder, babygym, babysitter och en spjälsäng med tillbehör och spjälsängen har Sickan lovat måla vit. Den är vit från början men kvistarna som finns i trät har börjat lysa igenom - i gult. Släpade även upp en massa bebiskläder, typ allt Elisia har haft hittills, och sorterade upp dem i mindre kartonger, nu väntar kartongerna bara på att få åka ner i källaren igen.

Efter det fick jag tokstäda lägenheten eftersom att Robban har fått det ärofyllda uppdraget att sälja Thomas bil (måste här tillägga att syster M tycker att Thomas verkar vara en kul typ efter att han sett hans blogg). När bilar eller andra motordrivna saker ska säljas finns det ju alltid en risk att papper kommer att skrivas på vid en köksbord inomhus. Lägenheten bostod igår av saker, damm, dammråtter, grus och tvätt överallt. Nu är det mesta på sin rätta plats. Tvätt i lådor och skåp, damm och dammråtter i dammsugarpåsen (det mesta iallafall) och de flesta av sakerna hamnade på sin rätta plats.

Sen var det iväg på kalas då syster Maddes Daniel fyller år. Hur mycket han fyller och vad han fick i present har jag ingen aning om men det var trevligt. Hans mamma och nån mer var imponerad över att Elisia var utan bölja, själv tycker jag att det är självkalrt att hon är det. Tygblöjor säger jag bara! Om fler använde det skulle barnen bli torrare tidigare men mindre jobb, bättre för miljön är det också. Elisia var nog den som hade roligast på kalaset sprang som en dåre, hon blev både jagad och jagade, helt svettig blev hon, så idag blir det både dusch och bad. Väl hemma var det smörgås och sovdags för henne, fort somnade hon.

Och nu är det nu och som vanligt efter att Elisia sovit en hel natt vaknade hon tidigt, 6:47, det är iallafall 43 minuter för tidigt för mej. Frukost har inte blivit inhandlat efter ordning så det är det som står först på tur idag, den ska det planteras lite frön och källaren ska städas färdigt.

Nu är det dags att klä på LillaPrutt sen ska vi köpa frukost, det enda som finns kvar här hemma är macka och smör, ingen mjölk och inget pålägg. Funderar på att lyxa till det hela med rostbröd och jordnötssmör. Det går framåt med att fixa figuren till brölloppet i höst...

Ordbajs.

Kommentarer
Postat av: Madde

Man ska måla med shellack först på kvistarna så att de inte ska lysa igenom, helst två gånger.

2010-04-25 @ 09:52:26
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0