Bloggtorka....

Känns som att jag inte har bloggat på hur länge om helst! Det beror helt enkelt på att jag har varit helt sjukt trött. Robban har jobbar till åtta på kvällarna så jag har varit helt själv känns det som, det tar på krafterna vill jag lova! I torsdags somnade jag halv nio...Elisia verkar ha saknat sin pappa också för hon har varit supergnällig, men idag har hon varit jättesnäll, därav min engergi kanske?

De kvällar jag har hhaft energi kvar så har jag stickat, massor!! Och det är så kul :-) Nu är hela bakstycket klart till Elisisas pippitröja och jag har påbörjat framstycket. Bild komrmer. Hittade ett mönster på en pläd som man kan virka igår. Det blir projektet med stort P efter det att E:s tröja är färdig och min mössa blir klar. Mössan kommer nog dessvärre att ta lite tid, den är så himla tråkig att sticka på. Det händer lixom inget! Det är ett tunt garn med stickor 2½ så man stickar massor men stickningen växer inte.

Göteborg, ska vi till snart - då ska jag gå till Villervallabutiken. Tidigare har jag bara handlat villervalla över internet men nu ska jag få se kläderna innan jag köper. Jag har iofs redan gjort en lista på det jag ska köpa..."tyvärr" så blir det inte billigt.

Hade tänkt att hinna skriva ordentligt nu men det verkar inte som att det blir så. Min tanke var att Elisia skulle sitta snällt och fint och dricka upp sin välling bredvid mej. Men det visade sej att hon fortfarande är mätt efter middagen. Hon åt 1½ pannkaka så jag förstår att hon inte är hungrig, fast hon dricke lite grann iallafall. Dags för sängen kanske?

Ordbajs.


Kommentarer
Postat av: Madde

Vad hände med min Pippi-tröja??

2009-09-15 @ 19:59:59
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0