Ojoj, tre år av skit över?

Vet inte vad jag ska säga. Jag är trött på att älska utan att bli älskad. Om en vecka är det exakt två år sen jag berättade för Robban att jag var gravid (nu har det visserligen redan blivit ny dag men vi låtsas att det fortfarande är lördag). Sen dess har det varit en känslomässig berg- och dalbana.

En del dagar har jag fuckat upp hans liv (Robbans egna uttryck), en del dagar har det verkligen varit hur bra som helst! Hur dagen var tidigare idag kan ni läsa själva. Vi kom iallafall iväg till Henke och Simone och allt var frid och fröjd, Robban verkar hur glad som helst, alla äter och skrattar. På Willys innan var han världens goaste.

Sen höll jag på att somna i soffan (jag var/är trött, sov inte så mycket inatt) då ville han ringa taxi till mej, kanske skulle jag ha tagit den? Då hade jag iallafall inte suttit här och funderat på hur livet kommer att gestalta sej. Jag tog iallafall inte taxin, känns så tråkigt att aldrig åka hem tillsammans.

Efter ett tag gick jag på toaletten och då kom tårarna, varför? Först och främst är jag trött för att jag aldrig får sova ordentligt, sen på att Robban har varit så otrevlig under vissa delar av dagen. Självklart kom Henke och behövde gå på toa och såg att jag var ledsen, jag bad iallafall honom att be Robban att komma. När Robban kom var han skitsur, och jag hade gjort bort oss bla bla bla, jag har förstört hans liv osv. Ska han aldrig ge sej? Jag vet inte hur många gånger vi har haft den diskussionen.

Jag tycker att jag har gett honom det vackraste som finns att ge och vill han inte ha det så är det bara han går, jag har aldrig tvingat honom att vara kvar!!! Det blev iallafall en diskussion mellan oss och det slutade med att jag gick hem och nu sitter jag här och vet varken ut eller in.

Ska jag fortsätta att försöka lappa och plåsta, trots att lapparna hittills aldrig varit tillräckligt stora och att tejpen på plåstret hittills aldrig har hållit någon längre tid?

//Stina


Kommentarer
Postat av: Madde

Nja jag hade då inte stått ut om jag hade vart dig. Du kan låna min hane om du vill några dagar=)

2009-05-03 @ 11:10:16
URL: http://kvistbro.spaces.live.com
Postat av: Viola

oj, jobbigt läge :(

2009-05-03 @ 11:58:13
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0