Jag är en surpuppa

Madde: ´Vad du är duktig som har klurat ut vad det står!!! Stolt över dej :-) Vet att många i våran generation började med bokstaven O så sen byggde på så att det till slut blev olika ord. Men det har visat sej att eleverna tycker det är roligare att lära på detta sätt och elever med läs- och skrivsvårigheter har minskat (iallafall om man ska tro seminarieledaren).

Annars så är jag just nu lite sur, jag har fått underkänt på en delkus! Iofs rätt väntat men ändå. Jag är så arg på kursens upplägg så jag har absolut ingen motivation till att göra om uppiften heller. Det är min VFU-uppgift som är underkänd, skulle ju ha läst 3000 texter under min VFU och sen skrivit om dem och ta exempel fån VFUn. Jag tycker det är så ruttet att vi inte får ha VFU när vi har det! Jag har läst i tidingarna mer än en gång att blivande lärare har alldeles för lite praktik och jag kan bara hålla med - det blir ju som sagt heller inte bättre av att vi inte får koncentrera oss på den! Nej istället ska vi läsa en massa litteratur, som om vi inte redan gör det.

Jag har också träningsvärk i benen efter att jag har spelat brännboll i helgen och jag har ont i nacken för täcket gled ner i natt när jag sov. Blir jag kall och ryggen/nacken när jag sover så har jag skitont dagen efter så det blir ingen träning idag.

Jag är sur!

//Stina

Kommentarer
Postat av: Madde

Är man bara pedagogisk med eleverna så är det ju bara att läsa innantill i deras böcker om vad de ska lära sig. Så jag håller med dig, inte konstigt att det går utför med dagens ungdomar och allt är lärarprogrammets fel. Hittade du kvittot till Daniels julklapp??

2009-05-25 @ 22:38:57
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0