Min goda mat



Gårdagens goda goda mat! Ska äta resten till luch idag. Maten består av en potatisgratäng med korv i, supergod blandning för den som inte visste.

Annars så ser lägenheten ut som ett bombnedslag. Det är saker överallt, lite disk (den hade kunat vare värre), tvätt som hänger på tork, tvätt som ligger på badrumsgolvet och ska tvättas, tvätt i tvättmaskinen. Finns det nån som har något förslag på hur man får ett städat hem? Jag tycker jag städar mer eller mindre hela tiden, en det blir stökigt igen. Tycker jag har en hel del förvaringslösningar och slänger/skänker saker med jämna mellanrum men det är ändå massa saker överallt. Tips på hur man inte har det så mottages gärna!

Boken som jag läser nu är Pölsan av Torgny Lundgren (om jag inte kommer ihåg helt fel). Verkar helt ok hittills. Får känslan av att det är en gammal gubbe som skriver ner en massa lögner om sin hembygd. Han skriver om människor som bor där, men som egentligen aldrig har funnits om jag inte missuppfattat helt. Har halva boken kvar och två timmar på mej att läsa. Skulle väl egentligen läsa och inte sitta här, men en paus på ett par minuter tycker jag att jag är värd.



Coolingen :-) fast tröjan är skitful jag vet...Inte jag som köpt den och det var min mamma som klädde henne igår. Brukar har en tröjan som reserv på förskolan. Men nu har hon lyckligtvis växt ur den så den ska tvättas och ner i källarn. Jag gillar kläder från www.villervalla.se och småfolk, fast de är så dyra så dem köper jag bara på tradera.

Ha det bäst! Själv ska jag kolla lite bloggar och sen plugga massa mer.

Kommentarer
Postat av: sassa

ser gott ut=)

2009-03-17 @ 12:20:16
URL: http://ww.sandram.webblogg.se/
Postat av: Madde

Det bästa sättet att ha ett någorlunda ordning hemma är att ha en hane som inte dräller saker omkring sig, nu har jag ingen koll på hur din hane är. Men jag brukar försöka skylla på honom när jag plockar undan saker, men det visar sig att det är mina saker. Barnfritt är att rekommendera om du vill ha ordning hemma, men det vet jag att du inte vill=)

2009-03-17 @ 13:29:03
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0