Jag rasist?

Nu är seminariet äntligen över, kan erkänna att jag hade inte så mycket att säga om boken Ett öga rött. Dels så blev jag väldigt arg när jag läste boken - den befäster verkligen fördomar, och då menar en del på semiaret att om en rasist läser boken så får han/hon sina fördomar bekräftade. Öhh, måste man vara rasist för att ha fördomar? Jag kallar inte mej rasist men ja, jag har fördomar mot invandrare med det har jag öven mot många andra och mycket annat också. Gör mina fördomar mej till rasist? Jag anser inte det.

Något annat som gör mej sjukt förbannd är att det är så jävla accepterat att säga svenne till någon som är svensk, men jag får absolut inte säga blatte till någon som är mörk? VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD?????? Varför blir jag rasist om jag kallar någon blatte? Om jag blatte kallat en svensk för svenne så är det inte ens någon som höjer på ögonbrynet!!!!

Nu brukar inte jag använda varken orden blatte eller svenne, men jag blir så arg när det ena ordet är mer accepterat än det andra när båda orden specificerar ett ursrung, svensk eller icke-svensk.

Däremot så heter det negerbollar och inget annat!

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag håller med dig om det där med svenne, fast själv är jag ju så van att kalla Viktor för turk och svartskalle så jag tänker inte så mycket att man inte ska säga så egentligen. Fast om han tyckte så illa om Sverige hade han väl kunnat flyttat härifrån.

2009-03-06 @ 18:15:47
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0