Fest

Ja, gårdagen då. Den började som sagt med att jag och Robban städade och packade upp det sista i raketfart. Resultat: en presentabel lägenhet, vilket också var tanken. Sen på eftermiddagen så började familjen rasa in en efter en, då var det dags för fika. Riktigt mysigt, Elisia uppförde sej hur bra som helst, enda grejen var att istället för mellis så ville hon ha fika....men men det får man överleva. Hon följde sen med mina föräldrar hem. Det gick verkligen hur bra som helst när de åkte - inte ett pip från henne, utan hon var hur nöjd som helst :-)

På kvällen blev det partaj med alkohol, en del förtärde mer än andra...jag var en som drack lite mindre då jag är medveten om morgondagen. Men kul var det! Det var en kombinerad inflyttningsfest och födelsedagsfest för Robban. I present fick vi/han två orreforsglas, från streetserien, två muggar och en lyckta. Jag är väl lite sådär till lycktor men det har tydligen blivit nån grej som alla i umgänget ger till varandra. Den var fin iallafall.

Festen ja...en del alkohol....



Här har vi då mr Henke, full som en kanonkula. Han har nyss kallat mr Thomas för barbapappa - riktigt kul om du frågar honom. Anledningen till att Henke kallade Thomas barbapappa var att Thomas gått upp lite i vikt och numera passerat tresiffrigt - dock så var Thomas ute och åkte skidor i går. Det trots att det knappt var nån snö och hans skidor är gjorde för en 75 kilos klump så ni kan ju tänka er hur det gick....



Barbapappa och Robban i egna höga personer :-) De tycker om varandra, syns det?



Här har vi då Thomas, alias barbapappa, mr Mackan och Robban. De är fulla och tycker då väldigt mycket om varandra. Mackan i mitten har väl kanske fått i sej lite för mycket, som ni ser har han lite problem med att hålla ögonen öppna. Han och Sandra (hans tant) åkte hem straxt efter, Sandra är för övrigt gravid så hon var nykter med stor mage :-)



Spelbordet i köket. Erica, Jocke (de är ett par) och Henke. Vid det här bordet satt även jag och Dennis, jag är barnsligt förtjust i att spela kort och blir alltid lika glad när kortleken åker fram. Vi spelade neger och president och av nån anledning så blev Dennis alltid president!! Från start tills vi inte orkade mer, vid tyo halv 3....pinsamt!

Sen var det ett gäng till folk på festen men som hann åka innan kameran kom fram, har en viss förmåga att glömma den. Men det var nån som skulle ut på krogen, nån skulle träffa nån tjej, ett par hade barnvakt till 12 m.m. men sammanfattningsvis var det kul! Trots att min kära sambo blir lite (mycket) för barnslig när han får i sej fel mängd alkohol och det fick han igår... bl.a gick han runt och pillade på sina nippels och tyckte det var hur kul som helst, själv har jag svårt att se det roliga i det. Men men, vi är ju alla olika.

Nu är det så jävla stökigt här och jag skulle gissa på att mamma och pappa kommer med Elisia om nån timme så det börjar dra ihop sej för städning, vill inte! Måste väcka Robban för jag tänker fan inte städa allt själv!

Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0