20090315

Idag har jag hunnit med massor! Kan det bero på att Elisia väckte mej redan klockan 7, iofs inte medvetet för hon hostade, tyvärr så vaknade hon själv av det också - trots att hon hade behövt sova mer. Hon har fortsatt att hosta och snora sen till och från hela dan, stackarn, så imorgon får hon vara hemma och min snälla mamma kommer och är barnvakt när jag är på seminarium.

Jag har hunnit med:

# En halvlång promenad med Elisia. Hade tänkt att gå till Willys och köpa lite sånt som behövdes, trodde de öppnade 9 på söndagar men det var visst 10. Jag var där halv 10. Så då gick jag och Elisia en extra sväng, hon satt självklart i vagnen och var hur nöjd som helst. Helt underbart att ha en vagn med vändbart styre så man kan välja snabbt om barnet ska sitta fram eller bakåtvänt (fast det är det enda som är bra med vagnen, i övrigt är en tung och svårstyrd).

# Läste ut en bok, Pojkår av J.M Cotzee, som ingår i kursen jag läser. Den skulle ha varit klar den veckan vi var magsjuka allihopa med det seminariet missade jag. Skulle behöva skriva en text om den på typ 2-3 sidor men idag vet jag inte om jag orkar. Fast det skulle vara skönt att ha den klar, men det blir nog en av morgondagens uppgifter. Det var väl inte direkt den bästa boken jag läst, isåfall hade jag mer än gärna skrivit texten på en gång.

# Bråkat med Robban. Anledning 1 - disken, som vanligt. Jag tycker han är helt sjuk lat som sätter sej och spelar xbox istället för att göra det som behövs göras först! Anledning 2 - han säger inte vart han ska! Idag så ringde en som han jobbar med ibland och fråga om han inte kunde hjälpa honom, klart han kan det. Det blir jag absolut inte sur för, men han kan väl säga det! Idag fick jag själv fråga honom var han skulle när han var nästan klar att åka. Sen tycker jag han kan säga hur länge han blir borta (om han nu vet det själv och idag visste han det), men det gör han inte. Då blev jag sur och skicka ett sms om att jag skulle åka till IKEA för det var så jävla skitigt här hemma och jag orkar inte se det.

Han hann komma hem innan jag åkte, varpå han sa skitsurt: Har du inte åkt än? Jag hade faktiskt tänkt att tvätta bilen idag! Öhh hur skulle jag kunna veta det? Det har han inte nämt för mej. Däremot pratade vi om igår att vi skulle åka runt och titta efter en lampa till vardagsrummet (den vi hitta på IKEA först var slut). Det skulle vi ha gjort på förmiddagen, men hur lätt är det när han sov till 11? Han tyckte att jag skulle ha väckt honom, jag tycker han borde vara vuxen nog att själv ta ansvar för att ta sej upp ur sängen.

# Men men, jag åkte iväg till IKEA, utan Robban, men jag frågade snällt om han ville med. Men det var lika bra att han inte följde med för det är mycket roligare utan honom. Han har jämt så bråttom där, rusar typ igenom. När jag var gravid gick jämt 20m bakom honom för jag hann inte med, att gå lite saktare existerar inte ritkigt för honom.

Köpte en massa saker iallafall. En till taklampa till hallen, och tro det eller ej, men lampan till vardagsrummet som IKEA-personalen inte visste när de skulle få in igen fanns! Så den blev det, och den hänger redan på plats.



Jag är supernöjd! 299.- kostade den för den som vill veta. Köpte en fönsterlampa till Elisia. Vi köpte en redan innan vi flyttade in, men den gick sönder på ett väldigt klantigt sätt. Nu har hon en ny iallafall och inatt (eller till Robban köpt en lågenergilampa till en annan lampa) så fungerar även den som nattlampa. De nätter hon har haft en liten lampa så har hon sovit så mycket bättre. Så nattlampa ska hon ha. Köpte en barntallrik med bestik och pipmugg, haklappar, eller haklappströjor kan man väl kalla dem. Köpte även lådor till Elisias hylla, äntligen! har velat ha rosa och förra gången jag var på IKEA så var de slut, men idag fanns det tre stycken, efter mej fanns det inte nån :-)



Tyckte dock inte att det räckte med te lådor så det fick bli tre turkosa också. Så nu ser hennes hylla, och hela rummet, mycket mer städat ut och sånt tycker jag om. Elisia fick nya påslakan, örngott och underlakan till sin stora säng också. Kan behövas...när hon var kräksjuk så tog lakanen till den sängen slut. Påslakan hade vi dessutom bara ett som passade, så det behövdes verkligen. Och så fick hon en leksak också



Vet inte hur många gånger jag har hämtat henne ifrån förskolan och hon har haft en sån där ring i handen. Nu har hon en egen och har lekt med den nästan hela eftermiddagen. Tycker det är hur kul som helst! Köpte en strandväska till mej också



Tror tyvärr inte att jag kommer vara ensam om den, men jag gillade verkligen färgerna. Har kommit fram till att jag har varit väldigt färglös en period, ändå så älskar jag färg! Både på saker, möbler, väggar och kläder. När jag packade upp mina kläder efter flytte fick jag en chock, nästan bara svart, grått, brunt och vitt. Så det måste det bli ändring på. Sen köpte jag en massa tidskrifssamlare, den som jag har är utgående så jag tryckte vagnen full. Åtta fick jag plats med, sen var vagnen överfull. Elisia tyckte hela shoppingrundan var hur kul som helst.

Var inne en snabbis på Marieberg innan ockås. I senaste MAMA-tidningen så fick jag en kupong på ögonskugga från Mist (Stockholm?). Den måste man ju självklart hämta ut, helt gratis. Har ingen bild på den än tyvärr, men jag var grönturkos. Såg det ut som iallafall, har inte hunnit testa den än.

# Väl hemma, åter till tjafset med Robban, eller vi har inte tjafsat. Men när jag kom hem så hade han diskat och satt upp sänglampan (som jag har tjatat på hela veckan ). Jag blir självklart jätteglad över att han har gjort det, men ändå så irriterad för han kan ju! Men varför kan han aldrig göra det innan jag blir sur? Sen nu på kvällen så ställer han sej och diskar utan att jag ens säger nåt? Självklart blir jag jätteglad för det, men det känns lite som om han försöker fjäska. Ofta när jag har blivit sur för att han inte har hjälpt till hemma så diskar han helt plötsligt jättemycket en period. Jag gillar inte fjäsk och skulle föredra om han kunde hjälpa till mer jämt isället för periodvis. Men helst så skulle jag vilja ha en diskmaskin? Undrar om Maddes Daniel är ledig? Han är tydligen bra på sånt ;-)

Sen har det inte hänt så mycket mer. Elisia sover, men hostar med jämna mellanrum. Robban badar och jag tror han väntar sej sällskap (eller vill gärna få en AS) men det är inte jag så sugen på, fel vecka tyvärr.

Slut på det roliga från mej.

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Dessvärre för din del så är min hane så upptagen han kan bli. Men en diskmaskin är en bra investering, skulle inte överleva utan den.

2009-03-15 @ 21:57:06
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0