Jag är ett "pack"

Denna dag - vilket slit. Först och främst har jag städat hela lägenheten - själv. Trots att vi lever på 2000-talet och jag för stunden arbetar mer än Robban så gör jag mer här hemma. Mat och disk är väl det enda han klarar av och det är knappt. Anledning: Han har inte lust. Jag trodde man växte ifrån det där med inte lust när man flyttade hemifrån. Men det känns iallafall skönt med en nystädad lägenhet, mycket fräschare! Ska jag vara helt ärlig så fick jag lite hjälp med damningen.



Gick till Willy's på förmiddagen (morgon för en del) och jag såg ut som ett riktigt pack när jag gick därifrån. Elisia och jag var duktiga och gick (tycker det är skit av folk som tar bilen när man bor 500m därifrån) och vi handlade väl lite mer än vad som var tänkt. Vi hade behövt vara en person till (man han den där som jag bor med lång och sov, what a surprise). Först fyllde jag iallafall korgen under vagnen, välling, bajspapper och flingor var vad som fick plats där. Där det är tänkt att barnet ska sitta hamnade det två kassar med diverse mat. Elisia fick till en början gå men det gick sssååååå sakta, så hon fick sitta på fotstödet. Det tyckte hon var skitkul! Var hur nöjd som helst. Lyckligtvis har jag inget kort på detta ;-)

Ekonomihandlade lite på HM och fick paketet igår (eller förrgår?) då köpte jag iallafall en väska, som enligt mej var så ful så jag bara var tvungen att ha den. Elisia däremot tycker den är hur fin som helst och går runt med den hela tiden.


Tydligen bär hon den som en bratt också, själv har jag aldrig reflekterat över hur en bratt bär sin väska. Men hon kanske blir en sån där med sviiiiindyra vanor, vad vet jag. Det jag vet isåfall är att jag inte kommer betala för de (o)vanorna. Kjolen Elisia har på sej är för övrigt också en ekonomishopping, 50.- på Lindex.

Man kan tycka att jag i inlägget är lite bitter på min sambo som är så sjukt lat, visst är jag det, men frågan är var latheten kommer ifrån? Efter att ha hört diverse historier på jobbet så lutar det åt att "lata" sambos har blivit curlade av sina mammor. Tips till alla med barn - curla dem inte, det stjälper MYCKER MER än det hjälper. Läste lite i näst senaste numret av MAMA att curlandet har kommer till barnens (sönernas) arbeten, dvs mammorna är där och ser till att allt går rätt till. Skrämmande. Jag finner inte ord för hur skrämmande jag tycker att det är. Dels mamman som inte kan fatta att ens barn är vuxet och måste få klara sej själv, eller "barnet" som inte fattar bättre än att slå sej fri. Hur kan man ta emot curling i den åldern?

Madde: Det hade säkert hjälpt med sprit men som mitt liv ser ut nu har jag aldrig tid och ork samtidigt så då hoppar jag över det. Om du vill kan du gärna få vara barnvakt under din semester. Du får välja själv om du vill ha en stort eller ett litet barn.

Kommentarer
Postat av: Madde

Ska jag ta ha hand om Robert?? Det räcker med min egen hane. Fast han ligger inte och sover hela dagarna. Det är jag som står för den punkten.

2009-07-26 @ 09:43:54
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0