Hemma från Grekland!

Kan bärja med att säga att vi har haft en vecka med helt underbart väder. Skulle gissa på att det var mellan 25-30° varje dag, lägg till en lugn havsbris och att du ligger i en solstol på stranden. Så har vi haft det. Nu har jag visserligen inte legat i solstolen hela tiden utan lite drygt hälften av tiden har jag suttit vid vattenbrynet och grävit i sanden med Elisia, tur att solen tar när man sitter där med :-)



Kan verkligen rekommendera Po.P soldräkt, eller vad de nu kallas. Hur bra som helst. Elisia har bonbränna trots att vi smörjit in både armar och ben med solskyddsfaktor 50.




Det funkade även att sola på terrassen, ett par av dagarna var vi "bara" på stranden på förmddagen och då passade vi på att pressa lite när Elisia sov middag. Som ni ser på Robbans röv så blev man skapligt svettig där...



På kvällarna åt vi på restaurang, och ja, jag hittade något att äta varje kväll trots att jag är så kräsen som jag är. Elisia var däremot inte riktigt lika road av att vänta på maten, hon tyckte det var mycket roligare att springa runt bordet. Fick hon syn på en katt (det vimlar av dem) som jamade hon. Det är hon grymt duktig på!



Hyrde bil gjorde vi också. Då passade vi på att åka till Samos stad. Tredje gången vi åkte dit så var affärerna öppna. Första gången prickade vi in deras siesta, andra gången var det söndag och då var det visst stängt...Så tredje gången lyckades vi. Tyvärr är det väl inte ö man åker till för att shoppa så det enda vi fick med oss därifrån var vin.



En varm bil är ju inte alltid det roligaste. Att testa lite solglasögon muntrar alltid upp. Ett plus är att man blir så coool.



Elisia har dille på att dra runt på möbler. Tyvärr hittade hon denna pall att putta på. Tyvärr säger jag för det lät sjukt mycket när hon gjorde det.





Bilder på den sunkiga lägenheten. Ingen städning varje dag var det heller, utan varannan. Att det är städning "bara" varannan dag gör mej inget. Men i Grekland får man inte spola ner toapappret efter sej utan det ska läggas i en papperskorg - den tömdes inte heller varje dag så lukten på toan var väl inte den bästa. Kanske var det därför som kackerlackorna trivdes där? Vad gäller dem så drog iallafall jag mitt strå till stacken och slog ihjäl tre stycken, stolt!



Bjuder även på två bilder från Pythagorion där vi bodde. Staden är döpt efter Pythagoras och det är honom som statyn föreställer. Pythagoras är född på Samos, det fick jag lära mej där. För er som inte vet vem Pythagoras är så vet jag vad ni hade för betyg i matte. Haha!



Båtar fanns det gott om, och även om man inte ville se några jävla båtar så fick man göra det ändå. Om man nu inte ville gå och blunda men det kändes lite för riskabelt med tanke på att det inte var något staket mellan vattnet och gatan.

Allt från mej just nu, nu är det duschen som hägrar. Man blir ju inte alltför fräsh av att sitta på en flyg och sen i en bil...Lyxproblem, jag vet, det finns alltid de som har det värre.

//Stina


Kommentarer
Postat av: Madde

Stackare som fick se en massa jävla båtar. Och det är klart att man kan Pythagaros sats.

2009-07-09 @ 12:15:20
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0