Kalas och kväll

Kalaset var bra. Men var har alla goda kakor tagit vägen?? Ballerina ska vara med den vanliga nougatfyllningen, bullar med mycket pärlsocker, och var var negerbollarna???? Ja det heter nergerbollar. Svennekaka såg jag inte heller. Sofia, kalaset var bra men lite lite kakor. Som lovat hade jag med mej kameran. Sofia är väl lite sådär om bilder på hennes söta barn på bloggen, men de är så söta så de måste ju få vara med!



För tillfället så finns det ingen som posar så sött som Anton. Fick väl typ tio kort eller nåt på honom, en riktig linslus :-)



Ida var däremot inte lika pigg på att vara med på kort, men jag ville ha kort på klänningen. Tycker den är så fin. En present från mej med familj om ni inte fattade det. Har köpt en likadan till Elisia hade tänkt att det skulle bli lite kusinmatchning, men självklart så spyr pruttenpluttan ner den innan vi ska åka. Men nu har de iallafall varsin likadan.



Madde, jag och Elisia, visst är vi underbara?? Madde och jag som flummar och Elisia som inte vill vara med längre. Det kan helt enkelt inte bli bättre. Titta på Maddes skjorta. Det visade sej att Sofia också har en sån fast i en annan färg, visst måste jag också ha en då? Hmmm, får väl ta och skicka efter en hög med kläder, problemet är bara att jag vet inte hur jag ska betala skiten. Har vi visserligen konto där.... Det är ju redan lite lyxfällanvaring på mej då varför inte handla där också?

Angående krediter så kom jag och Robban fram till att när det ska införskaffas möbler till nya lägenheten så ska vi bara handla på mitt IKEA-kort. Han han snart betalt av allt på sitt kort och vi tycker det är onödigt att ha två konton som används på samma stället. Dumt att betala två aviavgifter m.m. och efter det att han har betalt av allt på sitt kort (två eller tre betalningar kvar) så betalat vi tillsammans av mitt kort. Det är ju inte så att jag kommer betala mindre bara för att Robban också betalar på det, så det borde bli avbetalt på ett kick. Eller inte...

Det har blivit lite matlagning med Dennis också, eller Dennis har lagat mat och druckit öl. Robban har tittat på och druckit öl och jag har tittat på Melodifestivalen (det kommer ett inlägg om den).



Nyblivna 'fotografen' Stina tog självklart en bild på pojkarna. Robban är närmast i bild och Dennis är den andra. Det är omöjligt att få de se vanliga ut på kort. De är med andra ord fortfarande pojkar. Maten blev god iallafall. Kyckling och klyftpotatis. De åt sin kyckling med bacon och nån sås också. Bacon och såsen stod jag över eftersom att jag är lite rädd för mat.

Nu ska jag försöka skriva ett inlägg om Melodifestivalen. Men jag måste nog först leta på nån lista om vad de olika spektaklerna hette. Såg ni för övrigt den så kallade hårdrockaren i ljusa tights? Man såg hur snoppen låg...

Ha det bäst!

Försökte centrera bara bilderna med det var typ omöjligt, så nu blev allt i mitten. Survive.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag orkade inte baka därför att Ida var sjuk veckan innan kalaset jag var hostig sammma vecka (inte så frächt att stå och baka då). Anton är sjuk den här veckan för övrigt.

Puss Fia

2009-02-18 @ 19:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0