Bulle :-)

Inför flytten så är det tänkt att vi ska försöka tömma frysen, då måste väl allt räknas? Även bullar? Åt en förut iallafall och den var riktigt god :-)



Hembakad av mej :-). Sen under eftermiddagen har vi lyssnat på riktig musik. Madde har ju lagt upp en långt medley (säger man så?) av schlagerlåtar på sin blogg, så då fick jag lite schlagervibbar här hemma. Tyvärr har jag inte alltför mycket sån musik så det blev lite Pernilla Wahlgren, som förövrigt har en bra blogg på mama.nu



Lyckades tyvärr inte få nån bild när hon håller CDn åt rätt håll, men nu har Elisia fått hört lite ritkigt musik, till skillnad från det som spelar på mtv - en del musik skulle inte ens jag kalla musik.

Usch, sitter och planerar sommaren nu - vi är inte riktigt överens. Jag hade hoppats på att Elisia skulle få vara hemma med någon av oss hela sommaren men då är det tydligen ett jävla slöseri på föräldradagar. Själv tycker jag inte att ett barn på 1½ år ska bli lämnad på förskolan halv 7 för att sen bli hämtad tidigast halv 5. Det är för mycket. Men då tycker Robban att jag kan ju jobba halvtid, och börja klockan 7, det säger han efter det att jag sagt att jag inte vill lämna henne så tidigt. Det kommer ju inte bli så kul att helt plötsligt börja väcka henne före kl 6 när hon är van vid att sova till 8, minst, och jag får gå upp ännu tidigare, det är ju inte så att Robban kommer gå upp tidigare. Och hur kul är det att säga till ett ställe där man bara jobbar på sommaren? Det är ju inte så att jag har varit fast anställd där innan jag började plugga heller...men men, det får gå som  det går. Pinsamt tycker jag det är iallafall.

Upprepar mitt usch, Elisia spydde nyss. Första gången sen det var bebisspyor. Hon har varit sjuk hela veckan och å förmiddagen trodde jag verkligen att hon var bra. Men så blev hon lite sämre på eftermiddagen men fick lite Panodil och åt hur bra som helst (vilket hon gjort hela dagen) och somnade jättesnällt. Känns jättetråkigt att hon blev sämre. Imorse trodde jag ju att hon skulle vara helt frisk imorgon. Men så blev det inte.

Men hon var pigg nog att följa med mej till Konsum och McDonalds förut (jag orkade helt enkelt inte laga mat idag). Hon fick en riktig mössfrilla efter det.
                                                                                                           

Söt va? Fast det är hon jämt :-) Nu är det dags att köra ett varv med tandborsten och sen sova. ZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag kan vara hemma med Elisia, men då vill jag ha era föräldradagar och hon får bo här.

2009-02-13 @ 17:38:32
URL: http://kvistbro.spaces.live.com
Postat av: fia

nu får du slå näven i bordet och säga ifrån. om du anser att elisia behöver vara ska hon vara det. är dagis öppet hela sommarn. här har de stängt 4 veckor, det finns visserligen sommardagis inne i kumla men då blir det nya fröknar och lokaler. vi har trasslat med dagis för att ungarna ska få vara hemma så mycket som möjligt.

2009-02-13 @ 21:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0