Mitt nya läppglans

Dagen hittills: Vaknade nångång straxt före 7 när Robban gick upp sen kunde jag inte somna om så straxt efter 7 gick jag upp och straxt efter det vaknade Elisia. Sen var det full fart som det blir varje morgon då hon ska till förskolan och jag till universietet. Det var blöjbyten, i med mat, på med smink (jag alltså) och kläder. Hann inte direkt plocka undan efter oss heller så när jag kom hem efter seminariet (som för övrigt var riktigt tråkigt) så såg det ut som om en bomb hade slagit ner här och det gör det fortfarande. Kommer inte hinna städa något heller innan det är dags att hämta Elisia heller, får försöka städa med henne sen. Lyckades iallafall få en bild på oss mitt i morgonrusningen, jag i mitt nya läppglans från FACE, tror det är första gången som jag har ett läppglans jag verkligen tycker om!



Så är snygga är vi :-)

Sen så måste jag berömma min underbara sambo. Igår var han på netonnet och det här kom han hem med:



Elisia köpte han visserligen inte där, henne gjorde vi tillsammans, men hon tyckte det var kul att lyfta på kartongerna (fast dom var inte tomma!). Det är jag som har bestämt att de skulle vara röda. Kök som går i rött är helt klart snyggast så det ska vi ha, bestämmer jag! Det mest fasinerande det är att dom kom på plats direkt också, inte alltid det är så här. hade en ram med kort i som stod på golvet i två månader eller nåt....men det är en annan historia.



Så här fint blev det när de kom på plats. Smörgåsgrillen står dock bara framme när den används annars så blir det så trångt (eller så står brödrosten där, och det gör den ofta...). Kan passa på och säga att kaffebryggaren är en julklapp från Robbans pappa Janne, och smörgåsgrillen köpte vi för presentkortet vi fick i julklapp av Dennis, Båda två TACK! Robban kom även på igår att vi inte köpt present till Dennis när fyllde år, lite klantigt av Robban tycker jag. Det är faktisikt hans kompis från början.

Robban ska få lite mer beröm, igår gjrode han rent komposthinken. Helt frivilligt! och han hatar allt som har med åervinning att göra, han påstår att det fixar dom på tippen ändå så det behöver inte vi göra.



Fick post förut idag (som om det skulle vara något nytt) och det är alltid kul. Idag fick jag massa bilder som jag skickade iväg på framkallning så dem ska kolla igenom sen och så fick jag en bok också! Älskar böcker!



Har gått med i barnensklassiker.se och då får man en Astrid Lindgren bok i månaden - med den nya röda pärmen.
Jag tycker att Astrid Lindgren är hur bra som helst och vill självklart ha alla hennes böcker och nu fick jag äntligen den första (därifrån alltså, några hade jag sen innan). Har gått med två gånger. Den första gången hände det ingenting och nu är det säkert över en månad sen jag skickade in min anmälan och idag fick jag boken! Hoppas det blir lite mer regelbundet sen.

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Mina böcker har kommit som de ska.

2009-02-02 @ 18:23:03
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0