Tjafs hit och dit

Dagens första inlägg, varför har det dröjt? Tjafs hit och dit om disk med mera skit. Känns helt sjuk hur ett förhållande kan växla så jävla snabbt! igår var allt hur bra som helst, fick ju t.o.m en present och det hade jag inte räknat med, blev ju hur glad som helst!!

Men sen klockan 23 igår var det som att trycka på en knapp. Elisia hade svårt att sova (hostig, inatt har hon fått medicin). Vi har kört 5-minutersmetoden på henne och det har funkat skitbra. Därför tycker inte jag det är bra att ta upp henne om hon vaknar på kvällen, vilket jag sagt till Robban. Det slutar nämligen med att hon då får sova i våran säng vilket ingen av oss vill. Ändå så tar han upp henne, med motivationen att hon själv rest sej. Det hade hon säkert för det brukar hon kuna göra men det är bara att lägga ner henne och gå ut vänta ett par minuter och sen gå in igen, till slut så sover hon.

Men han tog upp henne, med motivation: Du ska ju ändå gå och lägga dej! Det var hans slutsats av att jag hade tvättat bort sminket, det kan man väl ändå tvätta av utan att gå och lägga sej? Jag håller dessutom på och slutar med nässpray när jag ska sova och därför så vill jag vara riktigt trött innan jag lägger mej, och det var jag inte då. Men det fick jag ju göra iallafall eftersom att han tagit upp Elisia och hon vaknat till ordentligt. Jag upplös honom om att sminkborttvättning inte är samma sak som att gå och lägga sej och att man kan fråga innan. Fick till svar att jag skulle hålla käften och jag bad honom dra åt helvete. Han sov på soffan - skönt tyckte jag.

Dagen har typ fortsatt in samma anda, han sov hela förmiddan och då ville inte jag diska för jag vet att han vaknar då. Lagom när han hade gått upp så var det dags att lägga Elisia (hann inte ses så mycket på förmiddan med andra ord). Han var skitsur från start. Tydligen var det tacken jag fick för att jag ansträngt mej för att Elisia skulle vara lugn.

Sen blev det tjafs om disken, som var enorm! Men då var jag tydligen pedantisk. Den behövdes väl inte fixas nu? Jag vill faktiskt vara ledig ockå, sa han då. Visst det förstår jag och det vill jag också vara. Tänk vad skönt det kunde vara o m vi hjälptes åt, vad mycket ledig tid vi skulle få!

Sen åkte Robban och Elisia till Robbans farfar, för att gratta Elisia som fyllde för exakt en månad sen. Robban sa när han gick upp (efter det att jag frågat) att de skulle åka vid halv tre-tre. Då tänkte jag att jag ger Elisia mat vid halv tre då, i vanliga fall så äter hon vid tre. Vid halv tre stod han i hallen och ville åka, och var sur för att jag hade diskat istället för att ge Elisia mat. Själv hade han sett på tv, på barnprogrammen som går på mtv. Han kunde väl för fan göra nåt själv!! Nu på kvällen när det bara var en bråkdel kvar av disken gick det däremot bra att diska! Konstigt. Kan säga att vi tjafsat ännu mer efter det.

Jag sa iallafall att kan vi inte samarbeta så kan vi lika gärna avsluta förhållandet nu och du kan då sova någonannanstans för då vill jag inte ha dej här! (lägenheten är min). Varpå han svarar: Men det har jag ju sagt länge! Konstigt nog är han kvar!! Disken fixade han efter det att jag bad honom flytta. Lägligt?

Hoppas ni har det bättre än mej! Nu är det hög tid för Beck, har redan missat början. Tror knappast att det blir sex i nyhetspausen...

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Kan ju glädja dig med att det inte blev någe sex här heller. Daniel började skämta om att blanda min bröstmjölk med oboy och då blev jag sur och det var tydligen obefogat att bli sur på det.

2009-02-15 @ 23:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0