Shopping

Efter skolan idag så cyklade jag upp på stan, Robban fyller idag så jag tänkte fixa present. Nu har han visserligen sagt att jag inte ska köpa nåt eftersom att vi flyttar den här månaden och det kommer äta pengar så det räcker. Men hur kul är det att inte köpa nåt? Känns som att det är något man börjar med när man varit gifta i 100 år eller nåt. Fast det blev en 'halvpresent' eller vad man ska kalla det. Jag har ju inga pengar över den här månaden det är ett som är säkert, men jag hade bonuscheckar på HM, som Robban visserligen har fått i ett litet byte. Han har tänkt att köpa jeans för dem för det är det han behöver, men han har inte gjort det än så det gjorde jag nu. Så får jag köpa något riktigt åt honom nästa månad, vad nu det ska bli? Förslag?



På väg hem hämtade jag ut ett paket fårn Adlibris med all min kurslitteratur för denna delkurs. Har ju som sagt redan köpt en bok dubbelt för jag var tvungen att ha en redan den här veckan, börjar tro att jag köpt en till dubbel. Det är en bok av Torbjörn Flyckt som heter Underdog och den känns så bekant! Alla mina böcker ligger ju tyvärr redan nerpackade annars så hade jag ju kollat innan jag beställde, känns ju lite onödigt att köpa allt dubbelt framför allt med tanke på hur min ekonomi ser ut. Till det seminariet som vi hade idag skulle vi antingen ha läst boken av Flyckt eller Linderborg. Låt säga att jag har den boken av Flyckt, då har jag köpt tre böcker helt i onödan....är rädd för att det är så. Men men, kanske har nåt syskon som vill ha?



 

            

Har även kommit fram till att jag kan inte shoppa till mej själv, det går bara inte. Idag när jag var inne på HM så gick jag runt och tittade efter nåt till mej. Hittade fyra toppar och jag gick runt med dem en stund en och en men av nån anledning så hängde jag tebax dem, varför? Jag tror att jag får dåligt samvete. Får hela tiden en känsla i magen att det finns bättre saker jag kan göra för pengarna. Samtidigt så tycker jag att jag är värd en top då och då, så ofta handlar jag inte till mej själv. Får helt enkelt börja köpa alla mina kläder på postorder eller internet för då får jag inte alls dåligt samvete. Idag behövde jag inte ens få det för jag hade en bonuscheck att betala med - men det gick inte för magen min.

Men jag köpte ett löspuder till mej, från FACE Stockholm. Det bästa sminkmärket ever!

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Vem fan får inte dåligt samvete när man handlar saker till sig själv?? Men eftersom min hane handlade en förstärkare före jul (onödigt enligt mig) så försöker jag sluta med det och handlar för att jävlas.

2009-02-27 @ 09:43:24
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0