Mig äger ingen...

Delkurs 2 för mej denna termin är som sagt Skönlitteratur som källa till bildning. Jag har börjar läsa den första boken (!). Den är skriven av Åsa Linderborg, heter: Mig ägen ingen. Hittills verkar den hur bra som helst. Har bara läst en tredjedel ännu, men hon beskriver sin barndom riktigt bra. Det är inget ömkande hit heller dit, utan rak på sak: Så här var det! En utförligare recension kommer när boken är utläst. Senast onsdag kväll. Madde; det är den här boken du får sen som flytthjälp!

Annars så har eftermiddagen och kvällen flytit på bra. Elisia var på förskolan till halv fyra för första gången. Hon hade varit en riktig liten solstråle hela dagen, glad, glad, glad och lite gladare :-) sånt är så kul att höra! Det visar ju att hon verkligen trivs. Synd att vi måste byta sen till hösten, men vi har ingen lust att åka genom stan när vi har en förskolan 50m från hemmet. Flyttar ju på lördag!!

Det lite tråkiga var bara att det blev sen direkt hem, äta, och sen åkte jag och tränade. Jag hann ju knappt träffa min lilla tjej! Men vi mös massor efter träningen - efter det att hon skrikit nonstop i 15 minuter, av för mej och Robban, okänd anledning. Men sen var hon hur glad som helst igen! Passade på att hämta ut paket med barnböcker på väg till skolan förut, men jag har inte hunnit titta på dem än, men bild kommet nog, nångång.

Nu ska jag ta hand om kvällsskiten, sen se slutet på advokaterna.

Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0