Melodifestivalen

Jag är helt övertygad om att jag är den absolut enda som bloggar om melodifestivalen....

Lili & Susie: Jag vet att de hade sin storhetstid på 80-talet när jag var så liten att jag inte ens fatta vad de sjöng. Grejen är att man behöver inte fatta vad de sjunger för det som de sjöng idag lät precis likadant som för 20 år sedan. Något nytt hade de väl kunat göra??? Färgat håret, vad som helst!!

Lasse Lindh och Bandet: Bland det sämsta jag har hört. Kommer iofs inte ihåg så mycket av musiken men det säger väl en del? Däremot så fick jag hela tiden intrycket av att han försökte härma Håkan Hellström. Det finns bara en Håkan och det är Håkan.

Jennifer Brown: Musiken kommer jag inte ihåg mycket av. Men varför har hon regnbrallor?? och regnarmar. Byt stylist.

H.E.A.T: Hårdrock?? Inte för mej. För mej var det tuggummirock. Hårdrock är för mej kraftfullt, som en riktig brakskit och det här var på nåt sätt bara en liten fis. Utseendemässigt så har även de fastnat på 80-talet (Lili & Susie som har stylat?) Behöver jag nämna hur killen i tights såg ut? Snoppen låg till vänster för de som inte såg det. På slutet gjorde han nåt som pojkarna här kallade 'the grip' dvs man kupar handen runt snoppen, hör det hemma i Melodifestivalen? Jag tycker inte det. Tummen ner för dessa pojkar. Väx upp och lär er lägga en brakskit, det är mitt råd.

Markoolio: En riktigt tråkig låt. Markoolio för mej att sommar oh fest - det här var raka motatsen. Jag hade väntat mej mycket mycket mer fart.

Amy Diamond: Inget större fel på låten, förutom att den lät ungefär som förra årets. Lite Lili & Susie varning. Hon har verkligen hamnat i en genre där allt låter precis likadant. Även koreografin kändes väldigt likt förra årets. Tråkigt och enformigt. En annan sak jag tänkte när jag såg henne. Någongång kommer hon säkert att vilja ta sej ur sin genre och göra lite mer vuxenmusik, kommer det att gå? Eller sitter hon fast som Lili & Susie? Den som lever får se.

Cookies'n Beans: Den här gillade jag! Synd att den inte gick vidare, inte för att jag tror att den hade gått bra ute i den stora världen (Europa). De lät inte som alla andra, bra! Tycker även den påminnde lite om Dixie Chicks och de tycker jag har gjort en del bra låtar, kanske därför jag tyckte de var bra? Gillade den skarpt iallafall.

Måns Zelmerlöw: En helt okej låt, Cara Mia var visserligen bättre men jag har inget att klaga på. Vad jag kommer ihåg iallafall.

Petra Mede: Gör väl ett helt okej jobb men jag har lite svårt för henne och det finns därför många andra kända svenskar som jag hellre sett som programledare. Jag tyckte det var kul när gamla Schlagers var programledare. Kommer ihåg att Lena PH och Charlotte Perrelli var programledare tillsammans, mer av det tack!

Mellannummer tycker jag också är skit. Varför kan du inte bjuda in gamla artister och göra ett medley tillsammans? Jag vill se mer musik och dans emellan. Det behöver inte vara gamla schlagerlåtar även om det vore roligast.

Detta är som sagt mina egna åsiker. Du får självklart tycka vad du vill.

Ha det bäst!


Cookies n Beans

Lasse Lindh och Bandet


Kommentarer
Postat av: Johanna

Smaken är som baken, jävligt delad ser jag.

H.E.A.T var de enda bra förutom grotesko.. så de så!

2009-02-14 @ 23:44:37
URL: http://familjenkorb.blogg.se/
Postat av: Madde

Lasse Lindh var bäst och han är mycket bättre än Håkan för Lasse kan sjunga.

2009-02-15 @ 17:17:46
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0