Melodifestivalen

Så nu ska jag skriva klart den här, eller påbörja också för den delen. Förut när jag skulle göra det så blev jag ju avbruten av en skrämande artikel om könsaboret, förstår inte alls hur man kan göra det.

Velvet: Jag personligen tycker Velvet är hur bra som helst. Visserligen så låter väl hennes låtar lite likadant allihopa (iaf de jag har hört) men jag gillar det. synd att hon inte gick vidare. Jag hade velat ha henne direkt till Globen.

Rigo: En helt underbar låt! Mysig och jag fick gung i hela kroppen. Härlig scennärvaro, allt på scenen var hur bra som helst! Gillade hela framträdandet och låten skrap!! Ville ha dem direkt till Globen. (Vet att de var flera men det var så krångliga namn att skriva).

Molly Sandén: Inte alls min typ av musik. Fin röst, men annars riktigt tråkig.

E.M.D: Hmm, pojkgrupp? Blev förvånd när jag jag hörde hur gammal M var, trodde det var yngre då de låter så mycket yngre! Låten passar bra i schlagersammanhang men inte mina favoriter. Men det var ett bra nummer, jag gillade dansen och kläderna. En helt okej schlagerlåt och så men som sagt inte mina favoriter. Andra chansen tycker jag hade passat dem bra.

Mikael Rickfors: Har aldrig hört talas om honom innan, det behöver inte vara negativt. Men han var inte bra.

Maja Gullstrand: Fastnade för hennes röst redan i Fame Factory (den enda säsognen jag såg). Även hon hade en mysig låt som man blev lite gungig i kroppen av. Bra låt, bra framträdande och en riktigt fin klänning. Hade velat skicka henne dirket till Globen (jag vet att bar två per deltävling går direkt till globen men jag kan inte bestämma mej).

Sofia: Vi bor i Sverige - sjung på ett språk som vi förstår!! Gillade inte alls då jag inte hade en aning om vad låten handlade om. Synd för hon har en bra röst. Sen förstod jag inte varför hon hade baddräkt/body på sej. Baddräkt har man när man badar och body har små barn.

BWO: Inte vad jag hade väntat mej ifrån dom, dom brukar väl ha lite mer fart låtar? Tycker iallafall inte alls om låten, tyckte den var seg likaså framträdandet. Scenkläderna ska vi bara inte prata om, skulle Bard rida på en häst ute i rymden eller?

Får se om jag orkar blogga om nästa veckas deltävling, om jag ens hinner se den. På lördag är det nämligen dags att flytta till nya lägenheten!!!!

Ha det bäst!


Kommentarer
Postat av: Emilie

Tack! Har inte heller gjort min själv... Funderar dock på om jag ska göra en egen snart istället. Roligare när man gjort den själv! :)

2009-02-22 @ 13:29:01
URL: http://emilieasplund.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag trodde jag var ensam om att gilla Maja, röstade tom på henne. Mick Rickfors har gjort låten jag ska köpa vingar för pengarna, och denna låt han sjöng i festivalen lät som den.

2009-02-22 @ 18:03:38
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0