Jag har varit på IKEA

Jag älskar att åka till IKEA och ännu roligare är det när man ska köpa massa saker!!!! Men innan vi åkte dit så sov Elisia middag så då passade jag på att sminka mej, måla naglarna, sitta en bra stund framför datorn och röja i vardagsrummet, hon sov  och sov och sov i 2½ timme!! Hur skönt som helst, det är helt sjuk vad mycket man hinner göra! Det roliga är att man kan städa utan att det stökas till direkt igen :-)



Väl på IKEA så köpte vi tre bokhyllor, två till mitt och Robbans rum. Det blev vita billy hyllor med glasdörrar med vit kant. Enligt mej så finns det ingen hylla som är bättre att ha till böcker och det är just det vi ska ha dem till. Glasdörrarna är tillför att böckerna ska få stå kvar i hyllan. Tror nämligen att en viss liten dam kommer riva ut dem annars.

Till Elisias rum blev det en expedit hylla med 16 fack. Rymlig för alla leksaker, tyvärr fanns inte den lådan vi hade tänkt att köpa till å andra sida så såg de nästan lite b ut så jag ska ta och fundera på om vi verkligen ska ha dem eller om det får bli några andra. Sen köpte vi en vägglampa, en taklampa och en lekmatta till hennes rum. Hon kommer att ha två sängar i det nya rummet också, dels spjälsängen som hon har nu men också en 105cm säng som vi får av mamma och pappa. Det är egentligen bara själv madrassklumpen men det räcker gott och väl. Den kommer vi ha utifall att hon vill ha sällskap på natten och så kommer hon nog att sova middag där. Till den sängen köpte vi kuddar och ett täcke, men inga lakan eller så, det får bli nästa helg. Eller om jag ska vara helt ärlig så åker jag nog helst dit själv så man kan titta ordentligt. Innan vi åkte dit så var vi så glada att vi ville ha med det på bild :-)





Ha det bäst!




Kommentarer
Postat av: Madde

Är det inte smartare att köpa möbler efter ni har flyttat så vi som hjälper er att flytta får släpa på mindre möbler.

2009-02-23 @ 09:16:38
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0