Dåligt med bilder



Känner att det har varit lite dåligt med bilder på sista tiden, bättring kommer i detta inlägg, I promise. Börjar med en bild på det hostiga barnet. Passade på att packa lite förut, det är ju bara 1½ vecka kvar till flytt!! Hostandet har blivit mycket bättre iallafall. När hon har varit vaken har det inte varit särskilt mycket, men när tyvärr när hon skulle sova. Men men imorgon måste hon till förskolan, hon har inte varit där på 1½ vecka. Först feber och sen hosta. Får hoppas att det inte blir värre inatt bara.

Till skolan ska jag iallafall imorgon. Jag och Viola ska skriva på slutuppgiften, vår inriktning är läs- och skrivsvårigheter. Har lånat ett bok som det var tänkt att jag skulle hinna läsa idag, men hur bra går det med barn hemma? Inte alls. Försökte läsa när hon sov men i.o.m att hon vaknade 3-4 ggr på 1½ timme så blev det inte så mycket gjort. Får sitta hela kvällen, suck*, får trösta mej med att boken är bra och lättläst iallafall.

Har ett problem här hemma. Först var problemet på kksbordet, sen började vi äta där istället för vid barbordet. Men då flyttade problemet till barbordet. Så här ser problemet ut:



Det spelar ingen roll hur ofta jag plockar av det. Det blir fullt igen! Och jag hatar det!!! Det känns som att det som ligger där är sånt som ska ligga på ett skrivbord eller i en bokhylla. I nya lägenheten ska vi ha bokhyllor så jag hoppas på att få bort större delen. I den här lägenheten fick tyvärr inte bokhyllor plats så mina böcker har fått bott i klädkammaren, men de har sagt till mej att de inte accepterar det längre. Utan de vill stå i en riktig bokhylla. Jag ska tillgodose deras krav. Hade då tänkt att lämna ett hyllplan tomt är man kan lägga saker med inte vet vart man ska ha. Funderar också på att ha en eller två lådor också. Men det får jag se, vet ju inte än hur det bli. Men dörrar ska det vara på hyllorna, annars så kommer Elisia riva ut allt! Det skule visserligen hon tycka vara skitkul, men inte jag....

Åt riktigt god mat förut! Torsk, potatis och äggsås! Jag älskar äggsås, minst halva min tallrik var full med äggsås. Robban tog en del av såsen och gjorde 'riktig' äggsås som han uttryckte det. Dvs han hällde i lite dill, det blir ju typ skitäckligt!

Var och köpte nässpray förut, har varit så täppt idag så jag kände att det behövs för att kunna sova sen. När jag kom ut från apoteket så öppnade jag förpackningen och sprayade i näsan direkt. När jag står med sprayen i näsan så kommer jag på var jag gör. Jag är absolut inte beroende!!! (för den som inte fatta ironin så är jag beroende, men jag kan sluta, har gjort det ett par gånger men så fort jag blir förkyld så trillar jag dit igen)

Nu ska jag snyta mej och sen plugga!

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Elisia är som jag var när jag var liten (och alla katter) hon älskar ju kartonger=) Och roliga böcker du har. Mina har inte kommit så långt i revolten men de flesta står redan i bokhyllan och de andra står på datasakåpet, numera i ordning efter att Daniel har vart framme.

2009-02-18 @ 10:07:00
URL: http://kvistbro.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0